به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، امروز جمعه ۲۶ خرداد رادیو اقتصاد در برنامه ثروت خاموش با خانم معصومه رسولی مسئول کارگروه جمعیت جبهه فرهنگی انقلاب درباره اقدامات این کارگروه مصاحبه کرده است.

سوال: شما مادر ۵ فرزند هستید و در یک کارگروه هم مسئولیت دارید و رابط جمعیت شهرستان کاشمر هم هستید برای ما بفرمائید که الان وضعیت در کاشمر چگونه است موضوع فرزند آوری، جوانی جمعیت و آنچه که در خصوص حمایت از خانواده‌ها بهش پرداخته می‌شود؟ بفرمائید چه کار‌هایی صورت گرفته؟  

رسولی: کاشمر هم مانند تمام شهر‌های دیگر کشورمان ایران دچار کاهش جمعیت نسبی شده منتهی، چون اینجا معروف است به دارالمومنین از قدیم قشر مذهبی غالب هستند و خدارو شکر اوضاع خیلی بدی نداریم، اما من و دوستانمان در کارگروه جمعیت همانطور که در دهه‌های قبل با شعار فرزند کمتر زندگی بهتر و فرهنگسازی آمدند جمعیت را کاهش دادند حالا ما آمدیم به صورت خودجوش یک گروهی هستیم که در حال فرهنگسازی هستیم حالا چه جلوه‌های بصری و چه کمک‌هایی که به خانواده‌ها می‌شود برای بحث اینکه جمعیت افزایش پیدا کند انشالا .

سوال: در این کارگروهی که شما مسئولیتش را بر عهده دارید برای ما بفرمائید که عمده‌ترین کار‌هایی که صورت گرفته چه بوده عمده‌ترین کار‌هایی که به چشم می‌آید و خیلی کار‌های مهمی بوده .

رسولی: ما یک قسمت از کار‌های اصلی مان این است که توانستیم در پیشگیری از سقط شهرستان فعالیت‌های خیلی خوبی داشته باشیم و در مراسم‌های مذهبی گروه خودمان را معرفی کردیم و خیلی‌ها هستند که چه نیاز به مشاوره دارند و چه نیاز به حمایت‌های مالی دارند و چه نیاز به حمایت‌های پزشکی دارند اون‌ها را می‌آوریم و زیر شاخه خودمان قرار می‌دهیم و الحمدالله موارد خیلی خوبی هم بوده موارد متعددی بوده که ما توانستیم مادر‌ها را منصرف کنیم از سقط نقطه چشم گیر فعالیتهایمان همین است حالا بقیه بحث‌ها در بحث‌های فرهنگ سازی است که حالا برگردیم به سبک زندگی قدیم و ببینیم که افراد گذشته چطور زندگی می‌کردند و چطور این فرهنگ را با خودشان داشتند.

سوال: درسته در شهر شما مردم در این زمینه فکر می‌کنید چقدر به هم کمک می‌کنند خانواده‌هایی که فرزند بیشتری دارند یا می‌خواهند فرزند بیاورند این فرهنگ چقدر جا افتاده و آیا آماری وجود دارد که ببینیم مثلاً تسهیلاتی دریافت شده، کمک‌هایی شده آیا آماری وجود دارد شما از این آمار مطلع هستید؟  

رسولی: آمار که به صورت قطعی نمیشه گفت، چون فعالیت‌ها خیلی وقت نیست و باید حداقل یکسال بگذرد تا این آمار در بیاد، ولی چیزی که هست مثلاً ما خودمان یک مهد تاسیس کردیم ویژه مادران چند فرزند کسانی که مثلاً یکی از دوستان خودمان خانه شان را در اختیار قرار دادند و هر کسی که می‌خواهد مثلاً خریدی دارد و کاری دارد و نظافت خانه بچه‌ها را می‌آورند آنجا و چند ساعتی نگهداری می‌شوند بچه‌ها و اون مادر با خیال راحت به کارهایش می‌رسد این فکر می‌کنم خیلی جذاب بوده و استقبال خوبی هم شده .

سوال: بله خیلی هم خوب، چون اگر این کار را جای دیگری بخواهند انجام بدهند هزینه بردار هست براشون و ممکن است که نتوانند اون هزینه رو پرداخت کنند اگر کار‌های دیگری شده ما از شما بشنویم .

رسولی: ما خودمان در مراسم‌های مذهبی که در شهرستان هست میز مشاوره قرار می‌دهیم اونجا و با دوستان مینشینیم و چه به صورت چالش چه به صورت پیشنهاد می‌دهیم و طرح‌های مختلف  می‌آوریم پیش رو و گفتگو می‌کنیم که یک جوری فرزند آوری بشود گفتمان رایج بین مردم و در مراسم‌ها همه ما را می‌شناسند و  گفتگوی چهره به چهره خیلی اثر زیادی دارد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.