به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از خبرنگار ایرنا ، یاسر عبداللهی عابد روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: امسال ۸۹۵ میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرداخت به متقاضیان مشاغل خانگی استان در نظر گرفته شده است، این رقم که در سال گذشته ۴۷۰ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: دولت برای رسیدن به اهداف اشتغال در سال جاری علاوه بر تخصیص اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها، اعتبارات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال از محل منابع بانکی اختصاص داده است.

عبداللهی افزود: موضوع اشتغال و بازار کار در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به اندازه‌ای مهم است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را بر این اساس نام‌گذاری می‌کنند، سیاست‌های دستگاه‌های اجرایی نیز باید در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال باشد.

وی ایجاد فضای امن سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار در استان اردبیل را حائز اهمیت دانست و گفت: همه دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال باید به‌صورت هماهنگ و منسجم زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب را در این راستا فراهم کنند تا با ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری، زمینه رشد اقتصادی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حمایتی و بانک‌ها در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال باشد و دستگاه‌های عضو کارگروه ضمن برقراری تعامل ویژه با دبیرخانه کارگروه اشتغال استان برای نظارت بر تحقق میزان اشتغال تعهدشده، نسبت به ثبت سریع اشتغال ایجاد شده در سامانه ملی رصد اقدام کند.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.