به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سارا حقی در گفتگو با خبرنگار مهر، حمایت جامع و مستمر از برنامه‌های فرهنگی بانوان را از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۱۴۰۱ این اداره کل عنوان و اظهار کرد: حمایت از توسعه فعالیت‌های دینی در فضای مجازی از جمله سایت جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی و چندین سایت و صفحه مجازی در حوزه دین در سال جاری مورد توجه جدی قرار گرفته، چرا که فضای مجازی بستر مهم برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های دینی در شرایط کنونی از لحاظ تهاجم فرهنگی بشمار می‌رود.

وی ساماندهی و تغذیه فکری مبلغات دینی را از مهم‌ترین برنامه‌های امور فرهنگی بانوان برشمرد و افزود: حمایت و تقویت جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی این جمعیت، کارگاه‌های آموزشی، تولید محتوا و تغذیه فکری از مهم‌ترین خط فعالیت امور بانوان است.

به گفته این مسئول سطح بندی و ساماندهی مبلغات حوزوی، دانشگاهی و سنتی با مضمون تغذیه فکری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی به صورت مجزا با توجه به آسیب‌های موجود در جامعه بانوان در راستای توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی از دیگر اولویت اساسی در راستای توسعه فرهنگی دینی در بین خانواده‌ها با ارتقای سطح فکری و فرهنگی بانوان است.

حقی به دیگر طرح‌های قابل اجرا در سال ۱۴۰۱ اشاره و خاطرنشان کرد: طرح‌های فرهنگی و دینی اعم از مروجان جهادی، ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب، فراخوان هم اندیشی فرهنگی و پژوهشی بانوان، توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی با رویکرد کاهش طلاق، سبک زندگی اسلامی در حوزه روابط انسان از دیدگاه قرآن و حدیث، تحکیم بنیان خانواده در بستر رسانه و تشکیل کمیته مطالبات جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی در آستانه اجرا است که باید حمایت و پشتیبانی لازم در این خصوص انجام شود.

استان اردبیل رتبه اول کشوری در طرح‌های حرف آورد و رفیقانه را کسب کرد

وی از موفقیت استان اردبیل در اجرای طرح‌های ملی حرف آورد و رفیقانه خبر داد و افزود: طرح فرهنگی ۱۴۴۰، رفیقانه، رویداد دختران حاج قاسم با همکاری مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت، نظام تبیین، جشنواره سراسری حرف آورد، حجاب و عفاف، توسعه تعالیم قرآنی، رویداد فردامون، آموزش پلکانی اعضای طرح حرف آورد و برنامه‌های دینی و فرهنگی متعدد با همکاری اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان در سراسر استان اردبیل در مناطق مختلف علی الخصوص مناطق آسیب پذیر اجرا می‌شود.

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در پایان بر ضرورت مجاهدت و استمرار فعالیت در حوزه تبلیغات دین تاکید کرد و گفت: با وجود تمام مشکلات، مأموریت تاریخی تبلیغ دین به ما سپرده شده و باید بدون کم و کاست این وظیفه و مأموریت را به نحو احسن به سرانجام برسانیم.

منبع: مهر اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.