به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح آزمایشگاه جامع و مراکز نوآوری گیاهان دارویی و صنعت کندو در پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: مقام معظم رهبری با دوراندیشی سال‌جاری را سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» نامگذاری کردند تا مبنای توسعه اقتصادی کشور توجه به مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز به رغم راه‌اندازی دیرهنگام پارک، تحولات جدی را در این بخش شاهد هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تولید ثروت بیشتر در استان به نفع تحول اقتصادی رخ بدهد.

استاندار اردبیل گفت: در هفته آینده با معاون علمی رئیس جمهور نشستی را برگزار خواهیم کرد که درخواست توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت زیرساخت‌ها برای حمایت و کمک به فعالان این حوزه مطرح شده و امیدواریم خروجی این جلسه به نفع توسعه استان باشد.

عاملی حمایت از تولید و تجاری‌سازی محصولات را در کنار راه‌اندازی کارخانه نوآوری استان یادآور شد و افزود: در پنج هکتار زمین عقد قرارداد و انتشار آگهی برای واگذاری زمین انجام شده و امیدواریم فضای اداری و اجرایی پارک علم و فناوری استان به تناسب حضور جوانان توسعه پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا با رفع موانع نظام اقتصادی دانش‌بنیان مورد تقویت بیشتر قرار گرفته و تربیت نیروی انسانی خلاق، صاحب ایده و مبتکر را همراه با تولید ثروت به نفع اهالی استان شاهد باشیم.

عاملی اضافه کرد: کلید توسعه آینده این استان در دست جوانان خلاق و نوآوری است که امروز در عرصه‌های مختلف سعی می‌کنند تا عقب‌ماندگی‌ها را جبران و بستر تحول اقتصادی و اجتماعی را مهیا کنند.

استاندار اردبیل با قدردانی از برگزاری رویداد استارتاپی کشاورزی دانش‌بنیان در اردبیل بیان کرد: مؤلفه اصلی توسعه استان بخش کشاورزی است و در این بخش باید رویکردهای فناورانه در ارائه بذر، تولید محصولات کیفی و با ارقام متنوع به تولید ثروت کشاورزان و فعالان این حوزه منجر شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.