به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حسن قاسم پور کارشناس محیط زیست گفت: برای پاسداری از محیط زیست و طبیعت مردم در سیزده بدر از ریختن زباله و پلاستیک در طبیعت خودداری و زباله‌ها را جمع‌آوری و در سطل‌های زباله بریزند، چرا که محیط زیست و طبیعت سالم سرمایه اجتماعی بزرگی است که ارتباط کامل با سلامت عمومی جامعه دارد.
مدیرکل محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه در ایام نوروز به ویژه در سیزده فروردین ماه (روز طبیعت) به دلیل حضور مردم و مسافران در طبیعت و تفرجگاه‌ها، حجم زیادی زباله‌تر و خشک تولید می‌شود، از مردم خواست زباله کمتری تولید کرده و آن را با استفاده از کیسه‌های مخصوص زباله به مکان‌های جمع آوری زباله در شهر‌ها منتقل کنند.
قاسم پور با اشاره به اینکه مردم و مسافران از کندن بوته‌ها و از بین بردن رستنی‌ها که موجب تخریب محیط زیست می‌شود، خودداری کرده و آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها را آلوده نکنند، افزود: مسافران و شهروندان از هر گونه ایجاد آتش تا حد امکان خودداری کرده و در صورتی که آتش روشن کرده‌اند، هنگام ترک محل از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنند.
این کارشناس محیط زیست گفت: شهروندان ضمن خودداری از رهاسازی ماهی‌های قرمز و سبزه‌های سفره هفت سین در رودخانه‌ها و طبیعت، آن‌ها را به مراکز جمع‌آوری که با همکاری شهرداری‌های استان راه‌اندازی شده است، تحویل دهند.
قاسمپور با اشاره به اینکه با متخلفان و سوء‌استفاده‌کنندگان از طبیعت و محیط زیست بدون اغماض برخورد قاطع خواهد شد، از مردم و دوستداران محیط زیست و حیات‌وحش خواست شکایت‌ها و گزارش‌های زیست محیطی را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰، یا شماره تلفن‌های ۸۷ – ۳۳۷۴۰۰۸۵ و یا تلفن ادارات شهرستان‌ها، بدون نیاز به مراجعه حضوری اطلاع دهند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.