به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: وضعیت خوبی را در مجموع در بخش فرش دستباف استان اردبیل در دولت سیزدهم شاهد هستیم، به طوری که در یک سال گذشته حدود ۴۴ هزار بافنده فعال استان هر ماه میانگین ۹ هزار مترمربع تولید فرش داشتند.
وی با اشاره به حمایت‌های دولت از تولیدات داخلی افزود: در همین راستا از بین افراد واجد شرایطی که برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده بودند، در سال گذشته حدود ۵۱۱ میلیارد و ۹۹ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بافندگان متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: سال گذشته همچنین ۲۹۴ نفر از بافندگان فرش استان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ به بانک‌های عامل معرفی شدند که در مجموع ۲۱۳ میلیارد ریال از این محل جذب شد.
ایرانی با اشاره به صدور بیش از هفت هزار و ۸۰۰ فقره کارت قالی بافی از سوی اتحادیه‌های صنفی و روستایی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به تسهیل شرایط و حمایت‌های دولت سیزدهم در راستای رونق تولید داخلی، ۳۸ فقره پروانه تولید، پروانه بهره‌برداری و جواز تاسیس نیز در سال گذشته برای متقاضیان واجد شرایط صادر شد.
وی همچنین از صدور ۲ هزار و ۱۰۰ فقره مجوز مشاغل خانگی در حوزه فرش در سال گذشته خبر داد و گفت: حدود سه هزار و ۷۵ مورد بازدید سه جانبه از کارگاه‌های بیمه شده انجام گرفت و ۸۰ نفر نیز برای برقراری دوباره بیمه به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.
نزدیک به ۵۰ هزار بافنده و ۱۷۵ کارگاه در زمینه تولید فرش دستباف در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت می‌کنند که بیشتر تولید‌های آنها شامل نقشه‌های بیجاری، ریزه ماهی و مسند است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.