به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رئوف موسوی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری ۲۴ تا ۳۰ آبان به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در حال حاضر پنج کافه فعال شهری در مسیرهای پرتردد شهر اردبیل ایجاد شده و در مناطق حاشیه‌نشین نیز در صورت اقبال عمومی حمایت‌های لازم برای ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه این ایام باید فرصتی برای رفع مشکلات حوزه چاپ و نشر و ترویج فرهنگ کتابخوانی باشد، افزود: مصادف با سی و یکمین هفته کتاب برنامه‌های مختلفی به صورت کشوری تدارک دیده شده و شعار «آینده خواندنی است» به عنوان شعار امسال هفته کتاب در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: از اهداف برون سازمانی مجموعه می‌توان به جلب مشارکت نهادها و سازمان‌ها، هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت صاحبنظران و پدیدآورندگان جهت ارتقای کمی و کیفی کتاب برای برگزاری وزین برنامه‌ها اشاره کرد.

موسوی با اشاره به نحوه برگزاری برنامه‌ها اعم از برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب‌ها، معرفی کتاب‌های فاخر برای معرفی به مردم و ترویج فرهنگ کتابخوانی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی، سلسله نشست‌های هفته کتاب با موضوع حجاب و عفاف و سبک و مهارت‌های زندگی، بررسی فواید تدوین کتاب، تقویت حافظه، افزایش علم و آگاهی، فن بیان و مسیریابی صحیح زندگی از برنامه‌هایی است که طی این هفته انجام می‌شود و امیدواریم این برنامه‌ها به توسعه فرهنگی استان منجر شود.

وی با بیان اینکه انتخاب کتاب سال طی اطلاع‌رسانی قبلی نویسندگان استان می‌شود، عنوان کرد: استان اردبیل ۵۲ ناشر فعال دارد که ماهانه به صورت متوسط ۸۰ جلد کتاب چاپ و بالای ۵ هزار عنوان کتاب و ۹۶۰ جلد سالانه تولید می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به برنامه‌های پیش‌بینی شده از جمله اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: همکاری اصحاب رسانه به عنوان یک جایگاه مهم در این خصوص مهم است و باید از ظرفیت رسانه‌ها برای تبیین این امر مهم استفاده کرد.

موسوی تاکید کرد: در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه کتابخوانی با ایجاد شرایط لازم برگزاری محافل نقد و بررسی کتاب، کتاب‌های صوتی و اینترنتی و آشتی با کتاب در دستور کار قرار گرفته و هدف این است تا تغییراتی در پارامترهای فرهنگ مطالعه به وجود آید و بتوانیم درصد فراوانی مطالعه کتاب را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بازاریابی برای عرضه محصولات فرهنگی همچون کتاب در استان جوابگو نبوده و بهتر است به جای این کار نمایشگاه فصلی، استانی و شهرستانی به صورت مستمر برگزار شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.