به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، با حضور بانوان اردبیلی جشن بانوان انقلابی در محل فرهنگسرای بانوان برگزار شد.

افسانه جهانی در جشن بانوان انقلابی و یازدهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت بیان کرد: رژیم منحوس پهلوی پیش از انقلاب به زنان با نگاه بی‌اعتمادی و ابزارگونه می‌نگریست و این در حالی است که پس از انقلاب، زنان در جایگاه‌های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی نقش‌آفرینی می‌کنند.
وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نگاه والایی به نقش زنان در کشور داشتند و بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی به زنان در جامعه جایگاه دادند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به رتبه یک ایران در برابری حق تحصیل دختر و پسر، ادامه داد: افزایش سطح سواد بانوان، افزایش تعداد اساتید، پژوهش‌گران، پزشکان، نویسندگان و ورزشکاران زن، از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برای زنان است.
جهانی اظهار کرد: در حوزه پژوهش‌گری، هم‌اکنون زنان حدود ۵۰درصد از جامعه پژوهش‌گران را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که پیش از انقلاب فعالیت خاصی در این زمینه از سوی زنان انجام نمی‌گرفت.
اهمیت آگاهی و پاسداری بانوان از حقوق انسانی کسب‌شده پس از انقلاب اسلامی
وی با بیان اینکه انقلاب حق بزرگی بر زنان دارد، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی، زنان از حقوق انسانی برابر مردان در کشور بهره‌مند شدند و ما باید با آگاهی نسبت به حقوقی که پس از انقلاب اسلامی کسب کرده‌ایم، نسبت به پاسداری از آن تلاش کنیم.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به نقشه دشمنان در راستای مخدوش کردن هویت زن مسلمان ایرانی و قصد استفاده ابزاری از زنان برای ضربه زدن به انقلاب و لزوم آگاهی و هوشیاری بانوان، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند با مخدوش کردن هویت زنان، به انقلاب اسلامی ضربه بزنند و این در حالی است که بانوان ما با حراست از ارزش‌ها و جایگاه خود و آگاهی نسبت به وضعیت زنان در پیش از انقلاب، مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان خواهند زد.
گفتنی است، برگزاری رویداد پوشاک عفیفانه با حضور بانوان کارآفرین، رونمایی از سند هویتی شهیده رقیه فرّی و کتاب پرواز پروانه‌ها (زندگی‌نامه زنان شهیده استان اردبیل) و تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

حامدی مدیر بسیج جامعه زنان سپاه استان اردبیل  نیز در این آئین، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را اینگونه توصیف کرد که «دهه فجر اوج سرافرازی ملت ایران است زیرا ریشه ظلم و طاغوت طی همین دهه خشکید و امام خمینی (ره) پس از ۱۴ قرن بار دیگر به مسلمانان و به ویژه شیعیان نشاط بخشید.

این جشن بخش‌های مختلفی داشت که هریک از آنها بیانگر روحیه انقلابی زنانی است که هیچ تفاوتی با زنان انقلابی سال‌های نخستینِ پس از پیروزی انقلاب ندارند؛ زنانی که فرزندانی انقلاب تربیت کرده و آینده این نظام را بیمه می‌کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.