به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، علیرضا حسین‌نژاد در آیین جشن تکلیف دختران خانواده‌های کمیته امداد استان اردبیل که در نمایشگاه قرآن کریم در محل مصلی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم در قالب جشن عبادت دختران ماه، برای ۳۵۰ نفر از دختران ۹ ساله برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن و در محل مصلی اردبیل شاهد برگزاری جشن تکلیف برای ۳۵۰ نفر از دختران تحت حمایت هستیم، گفت: در قالب طرح دختران ماه و با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد، جشن تکلیف این دختران برگزار شد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در این مراسم، برای ۳۵۰ نفر از دختران نو تکلیف، چادر، جانماز و بسته فرهنگی مناسب تهیه و با همکاری آستان قدس رضوی در بین آنها توزیع شده است.
حسین‌نژاد افزود: برگزاری جشن تکلیف، فرصتی است تا زمینه ارتقای فکری و معنوی دختران، در آستانه ورود به سن تکلیف فراهم شود.
وی گفت: طرح دختران ماه در زمره مهم‌ترین طرح‌های کمیته امداد برای دختران تازه به سن تکلیف رسیده است که با برگزاری برنامه‌های متنوع سعی در شادابی و نشاط هرچه بیشتر فرزندان تازه به سن تکلیف رسیده داریم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: همچنین در این جشن، بسته‌های فرهنگی و آموزشی مناسب تدارک دیده بودیم که در بین آنها توزیع شد.
حسین‌نژاد افزود: علاوه بر برگزاری چنین برنامه‌هایی، مربیان و همکاران فرهنگی نیز تلاش می‌کنند تا با بهره‌گیری از ظرفیت مربیان، آموزش‌های لازم را در جهت اصلاح قرائت، احکام و نحوه اقامه نماز به دختران نو مکلف بیاموزند.
برگزاری مسابقه قرآنی، اجرای سرود، برنامه‌های شاد عروسکی و اهدای جوایز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.