به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، نشست حکمرانی مردم پایه به همت سازمان مردم نهاد کارآفرینان فردای سبلان و با حضور رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری استان، مدیر کل بهزیستی استان و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های فرهنگی استان در سالن شهید رجایی استانداری برگزار گردید.
دکتر زهره الهیان در این نشست گفت: دیدگاه‌ها و سخنان شهید بهشتی همواره برای ما الهام بخش بوده است و تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت ما در آن سال‌ها داشته است و ما بایستی سخنان و دیدگاه‌های شهید بهشتی را بازخوانی کنیم.
وی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان افزود: استان اردبیل علاوه بر داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منحصر به فرد خود دارای فرهنگ ویژه‌ای است و این فرهتگ فرصت‌ها و امتیازاتی را فراهم کرده است.
مؤسس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد با بیان اینکه در قرآن کریم تاکید بر برپایی قسط و عدالت توسط مردم بوده است افزود: چنانچه ما بخواهیم عدالت در جامعه برقرار شود باید مردم خود وارد صحنه شوند و این نکته‌ای است که مقام معظم رهبری خود بار‌ها در جمع مسئولین و در سخنرانی‌ها بر استفاده از ظرفیت مردم تاکید داشتند.
الهیان با اشاره به بهره گیری از ایده‌های جوانان گفت: هرفردی اگر ایده‌ای داشته باشد و بخواهد از ظرفیت خود برای حل مشکل استفاده کند باید جایگاهی و هویتی داشته باشد و ما باید مکانی را برای دیده شدن افراد صاحب ایده فراهم نماییم.
رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: کشور ما دارای ظرفیت و پتانسیل جوانی است و بایستی از این ظرفیت و از این پتانسیل برای پیشرفت کشور استفاده شود.
الهیان با بیان اینکه مسئولین تسهیل گر هستند افزود: حکمرانی مردم پایه به معنای این است که مشکلات به دست مردم حل شود، برای مردم به صحنه بیایند و با مردم این مشکلات را برطرف کنند؛ و ما می‌توانیم با مختصری حمایت و فراهم کردن شرایط مشکلات را فراهم کنیم.
جوانان موتور محرک حل چالش‌های کشور هستندموسس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد به شروط حکمرانی مردم پایه اشاره کرد و گفت: شرط اول حکمرانی مردم پایه دسترسی مردم به مسئولین و مبادی تصمیم گیری است که سازمان‌های مردم نهاد حلقه‌های واسط هستند که می‌توانند که این فاصله را کم کنند؛ و مورد بعدی داشتن توانمندی مردم برای مشارکت است که در ابتدا باید خود سازمان‌های مردم نهاد توانمند شوند تا بتوانند مردم را برای حل مسئله توانمند کنند.
الهیان مشارکت جوانان را شرط سوم حکمرانی مردم پایه دانست و عنوان کرد: جوانان به عنوان پیشران و موتور محرک این تحولات و مشارکت در حل چالش‌های کشور هستند؛ و فرهنگ سازی مشارکت شرط چهارم است که سازمان‌های مردم نهاد این فرهنگ سازی را به عهده دارند.
وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های خود در مجلس افزود: ما در مجلس این فراکسیون را پایه گذاری کردیم و نشست‌هایی را با مسئولین و مردم برگزار کردیم و جمعیتی را با عنوان جمعیت اعتلای نهاد‌های مردمی انقلاب اسلامی تاسیس کردیم تا بتوانیم با حرکت جمعی از نهاد‌های مردمی حمایت کنیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما استان اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.