به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر حوزه علمیه استان اردبیل به حوادث اخیر در اردبیل اشاره کرد و گفت: اتفاقات اخیر تلخی های زیادی داشت اما به اعتقاد من این ماجرا ها یک جنبه مثبت هم داشت و آن درک تغییر اقتضاعات زمان و تدبیر راهکار برای مسائل زمان است.

وی با بیان اینکه اتفاقات اخیر باعث تغییر فکر مسئولین خواهد شد به مقایسه دوران های پیشا مدرنیته با پسا مدرنیته پرداخت و گفت:در دوران پیشا مدرنیته، بشر تکلیف محور بود چراکه هدف و غایت خدا بود و همه کارها برای رسیدن به خدا بود اما  در زمان مدرنیته تمامی تلاش ها برای پیشرفت انجام می شد. همین باعث رشد صنعت، جامعه شناسی و سیاست شد. اما چون برای آن حدی وجود نداشت منجر به دو جنگ جهانی شد.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: در دوره کنونی بشر به این نتیجه رسیده است که اگر هدف پیشرفت باشد باز هم انسان به آسایش نخواهد رسید. به همین دلیل هم خدا و هم پیشرفت کنار گذاشته شد. لذا مردم چند دسته شدند عده ای نهیلیسم شدند، عده‌ای هم هیچ واقعیتی را قبول ندارند و تنها آنچه خود استنباط کرده‌اند را می پذیرند.

وی به نفرات برجسته ایرانی ها در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با بررسی رویدادها و وقایع رخ داده در کشور این نتیجه حاصل شده است که افراد شاخص ایرانی حاضر در فضای مجازی که اصطلاحا سلبیریتی  و شاخ های مجازی هم نامیده می شوند در لحظه زندگی می کنند و سعی می کنند با بازی و سرگرمی از زمانی که در آن قرار دارند لذت ببرند.

نوروزی با بیان اینکه در لیست ده نفر اول اینستاگرام ایرانی ها، هیچ دانشمند و عالمی دیده نمی شود، گفت: اغلب طنزپردازان و بازیگران بیشترین فالوور ها را دارند.

وی خواستار راه اندازی مراکز پژوهشی برای بررسی تفکرهای موجود نسل حاضر و برنامه ریزی برای ارائه راهکار در زمینه حل مسائل نسل امروز شد و گفت: اقتضائات زمان ایجاب می کند تا جامعه بر اساس همه علوم اداره شود چراکه جامعه کنونی به سمت فردگرایی حرکت کرده و نسل امروز به دنبال عملگرایی هستند.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوصتمدن نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر مهم باید به جوانان بیشتر بها داد و با بکار گیری اندیشه های نو و فرصت دادن به جوانان ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان در فضاهای حقیقی و مجازی، این قشر مهم و فرهیخته را برای تصدی مسئولیت های مهم آماده کرد تا ضمن فتح قله های جهانی، شاهد پیشرفت روز افزون کشور توام با عزت و اقتدار ابدی باشیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.