به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده صبح یکشنبه در محفل قرآنی فاطمی در مسجد امام موسی کاظم (ع) اردبیل، با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: برای شناخت منزلت و شأن حضرت زهرا (س) باید به آیه‌های قرآن و حدیث و کلام پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) مراجعه کرده و دریابیم که چرا حضرت زهرا (س) به عنوان الگو و سرآمد مردان و زنان عالم معرفی شده‌اند.

وی حضرت زهرا (س) را الگوی معرفت به خدا عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه خداوند را به خوبی معرفی کرده و در کنار آن معرفت به ولایت و امامت را به مسلمانان سفارش کرده که باید الگوی ولایتمداری برای همگان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: فاطمه زهرا (س) و اهل بیت نه تنها خود در مسیر سعادت بودند بلکه دیگران را نیز با نور و معنویت خود متأثر می‌کردند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در چنین خانه و خانواده‌ای یاد و نام خداوند همواره در جریان بوده و اندیشه‌های شیطانی توان نفوذ ندارد.

وی با اشاره به جایگاه انفاق و ایثار در زندگی زهرای مرضیه (س) و اهل بیت ایشان اضافه کرد: در روایتی از حضرت فاطمه (س) نقل شده که از دنیای شما محبت سه چیز در دل من نهاده شد، «تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا» که انفاق و ایثار جز شاخصه‌های زندگی آن بانوی بزرگوار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به اهمیت و جایگاه تربیت فرزند در سبک زندگی فاطمی نیز اشاره کرد و ادامه داد: حضرت فاطمه (س) برای تربیت فرزندانش توان مضاعف اختصاص می‌داد، بنابراین تربیت فرزند اصل مهمی در سبک زندگی فاطمی بوده و مادران باید فرزندان خود را در اولویت قرار دهند و به شکل مناسب تربیت کنند.

 در این مراسم قاریان کشوری و بین‌المللی قرآن استاد «احمد ابوالقاسمی» و استاد «مهدی غلام‌نژاد» به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخته و در ادامه مداحی در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) انجام و حاضران به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.