به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر پنجشنبه در گرامیداشت روز «تبلیغات و اطلاع رسانی» در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: انقلاب اسلامی به همت مردم و رهبری حکیمانه امام راحل شکل گرفت و ۴۳ سال است که این انقلاب با مبانی اعتقادی، دینی و ارزشی توانسته مخاطبان بیشماری را جذب کند.

وی اصالت این انقلاب را به ارزش‌های دینی و مبانی معرفتی آن دانست و تصریح کرد: اصلی ترین عنصر پیروزی انقلاب اسلامی مردم بودند که در کنار رهبری صالح و شایسته توانستند این کشور را از ظلمت و پوچ گرایی نظام دیکتاتوری و استبدادی نجات دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز به برکت همین هوشیاری‌ها و صیانت از اسلام ناب زمینه تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام فراهم آمده و شاهد تعمیق باورها و ارزش‌های الهی هستیم.

حجت الاسلام جعفرزاده اضافه کرد: ما امروز در لبه تنشی تمدنی جهان حرکت می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا تمدن اسلامی را با تمام گنجینه‌های ارزشمند و پشتوانه عقلانی آن مورد صیانت و محافظت قرار دهیم.

وی مبنای ارزش‌های اسلامی و دینی و حفظ این سرمایه‌ها را مرهون مجاهدت همه آحاد جامعه عنوان کرد و ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در این مقطع حساس تلاش می‌کند تا در کنار توانمندسازی نیروهای دخیل در حوزه تبلیغ و ترویج، به استحکام نظام معرفتی و دینی کمک کند.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: هجمه دشمن امروز در عرصه فرهنگی بسیار سنگین است و فتنه اخیر نیز نشان داد که دشمن تمام تمرکز خود را روی مباحث فرهنگی، اعتقادی و ارزشی قرار داده تا ملت ایران را در این مسیر بی هویت و فاقد اصالت نشان دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با گرامیداشت روز «تبلیغ و اطلاع رسانی» تصریح کرد: تبلیغات اسلامی از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت تا زمینه صیانت از این گنجینه عظیم انقلاب اسلامی را به خوبی فراهم کند.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: ما امروز با اندیشه‌ها و تفکر متفاوتی در حوزه دین روبه رو هستیم به طوری که نظام غرب با عناوین و الفاظ مختلف سعی دارد تا دین را افیون ملت‌ها و توده‌های جامعه بداند و یا از دین به عنوان عنصر جهل بشری یاد کند در حالی که برابر همه این قرائت‌های ناقص انقلاب اسلامی سعی کرد تا قرائت ارزشمندی را از اسلام و مبانی اعتقادی ارائه کند.

حجت الاسلام جعفرزاده مکتب انسان ساز اسلام را متفاوت از مکتب‌های اومانیسم و نظام غرب گرایانه توصیف کرد و ادامه داد: در اندیشه اومانیسم ما با الگوهای ضد انسانی و حتی مبانی تنزل یافته به رفتارهای حیوانی روبه رو هستیم در حالی که در اسلام ارزش انسان به انسانیت و خلقت پاک او است.

وی وظیفه تبلیغات اسلامی را تعمیق باورهای دینی و مقابله با هجمه‌های نظام استکباری توصیف کرد و گفت: امروز از زمین و آسمان هجمه بر سر ملت ایران می بارد و ضرورت دارد در یک نهضت عظیم هویت دینی در این جامعه حفظ شود.

حجت الاسلام جعفرزاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در مقابل ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای، یک مبلغ نمی‌تواند واقعیت‌ها و حقایق دین را به گوش مردم برساند و ضروری است همه آحاد جامعه از معلم و استاد دانشگاه گرفته تا مداح، مبلغ و کنش گران اجتماعی سعی کنند تا این گنجینه عظیم معرفتی اسلام را در برابر آموزه‌های شرم آور شرق و غرب به شایستگی نشان دهند.

وی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی در بخش عمومی وظیفه حضور و مشارکت در برگزاری برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی را دارد و در این زمینه با محوریت مساجد، کانون‌های فرهنگی، تبلیغی، انجمن‌های اسلامی، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها، تکایاها، مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

وی گفت: در این عرصه تأثیرگذاری بسیار مؤلفه مهم و ارزشمند است و قطعاً از کنش گران فرهنگی و اجتماعی دعوت می‌کنیم تا در حوزه تبیین و تشریح راهکارهای اثرگذار کمک کار تبلیغات اسلامی باشند.

شبکه تبلیغی مساجد و هیئات مذهبی جهادی عملی کنند

حجت الاسلام جعفرزاده حوزه بانوان را به عنوان یک جریان فرهنگی مؤثر ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: نهضت پیشرفت بانوان در قالب این حوزه به راه افتاده تا ما بتوانیم در برابر اندیشه غرب در باب زنان که ذلت و خفت آنها را به همراه داشته، از زن مسلمان و عفیفی سخن بگوییم که در اوج عزت و کرامت است.

وی راه اندازی بنیاد نوجوانان و تشکل‌های دینی را در قالب برنامه ریزی های متنوع یادآور شد و خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی تبلیغات اسلامی توجه به رهنمودهای امام انقلاب است که در این زمینه جهاد تبیین یکی از محوری ترین و اصلی ترین موضوعات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: نشر خوبی‌ها در برابر هجمه دشمنان که سعی می‌کنند جریان منفی را علیه نظام به کار اندازند یک حرکت تحولی است که می‌تواند ثمرات و نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.