به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، پیشنهاد می کنم اگر می خواهید صبح روز جمعه ای کیفتان کوک شود بسته خبرخوب امروز را از دست ندهید که از هر دری برایتان خبرهای درجه یک داریم. خبرهای امروز ما هم اجتماعی است، هم سیاسی، هم ورزشی.  از کف خیابان هم برایتان یک خبرخوب داریم، خواندنی… با ما همراه شوید.

*الووو… ۱۲۵… خانم آتش نشان!

به چهره‌های مصممشان نگاه کنید. به چشمان پر از غرور و تعصبشان. این‌ها زنان سرزمین ما؛ ایرانند. زنانی که از اول پای کار بودند، با مشت‌های گره کرده برای پیروزی انقلاب اسلامی، وسط خون و جنگ و دفاع مقدس، حالا هم به دل آتش زده‌اند. از امروز اگر خدای نکرده در اثر یک اتفاق، شعله‌های آتش در خانه‌ای زبانه کشید، کودکی در آسانسور محبوس ماند، ممکن است علاوه بر جسارت و شجاعت، مهر مادرانه اولین گروه آتش نشان زن پایتخت هم نصیبتان شود. چون از دیروز یک گروه ۱۶ نفره از بانون شجاع به جمع آتش نشانان پایتخت اضافه شدند و به صورت رسمی فعالیتشان را در ایستگاه ۷۷ آتش نشانی شهرداری تهران آغاز کردند و خبرخوب این روزهای ما شدند.

*آرامش در پایتخت

بعد از چند شب تلخ و سخت برای همه مردم ایران، این خبر خوب، حسابی می‌چسبد. یکی از کاربران توییتر تصویری منتشر کرده از مردمی که شانه به شانه هم ایستادند و دسته جمعی گوش می‌دهند به نوای دل نواز یک گروه موسیقی خیابانی که در کنار ورودی مرکز خرید گلستان محله هروی هنرشان را به نمایش گذاشته‌اند. تصویر کنار هم ایستادن مردم از قشرهای مختلف برای آنها که خسته شده‌اند از بلواهای این شب‌های پایتخت و کامشان تلخ شده از تصاویر به آتش کشیده شدن ماشین‌های اورژانس و تخریب اموال عمومی یک مسکن آرام بخش است.

*قهرمانی شما را در بوق و کرنا می‌کنیم

امروز از هر دری برایتان خبرخوب داریم. بازار خبرهای خوب ورزشی ما هم که همیشه داغ است. داغ‌ترین خبر، اما می دانیم یک طوردیگری به دلتان می‌نشیند. چون یک دنیا حرف دارد برای گفتن. مطمئن هستیم شما هم اگر بشنوید تیم شطرنج ناشنوایان ایران در مسابقات جهانی ورشوی لهستان قهرمان جهان شده گل از گلتان می‌شکفد. افراد دارای معلولیت همیشه مظلوم بوده‌اند و بی سر و صدا برای کشورمان افتخار آفریدند و ما قهرمانی جهان «پوریا جمالی»، «آرمین رحمت‌پور» را در بوق و کرنا می‌کنیم تا همه صدای آن را بشنوند. می دانید چرا؟ چون اگر با افراد معلول ناشنوا حشر و نشری داشته باشید قدر این خبر خوب را بیشتر می دانید. چون اگر توانایی برقراری ارتباط را ۱۰۰ در نظر بگیریم معلولان ناشنوا ۷۰ درصد این توانایی را ندارند اما بعضی از آنها مثل بازیکنان تیم شطرنج همان جمله کلیشه‌ای اما واقعی را یادمان می‌آورند که خواستن توانستن است!

*دختران دهه هشتادی اینجا چه می‌کنند؟

بی بر و برگرد، خستگی زائران حرم امام رضا (ع) وقتی به میدان بسیج مشهد رسیدند، وارد موکب مادر امام رضا (ع) شدند و یک استکان شربت از دست خادمان دهه هشتادی این موکب گرفتند از تنشان بیرون رفته است. گردانندگان این موکب از پشتیبانی و انتظامات تا آشپز و پرستار و … همگی دختران دهه هشتادی بودند. تصاویر این موکب قند در دل همه زائران آب می‌کرد وقتی می‌دیدند دختران نوجوان ۱۵ ساله کفش زائران حرم امام رضا (ع) را واکس می‌زنند. برای زائران کودکی که خسته راهند مادری می‌کنند، پای مادر سن و سال داری که انگشتانش در مسیر عاشقی تاول زده ماساژ می‌دهند و زخمش را پانسمان می‌کنند. در این موکب زندگی به معنای واقعی جریان داشت.

*سرسلامتی زائران حرمت

امسال ۶۱۹ نفر در روز سالروز شهادتتان به یک روش متفاوت اعلام کردند عاشقتان هستند ای ضامن آهو! شمس الشموس ما!‌ آن‌ها که جا ماندند از زیارتتان، رفتند و ارادتشان را با سرخی خونشان پیشکش شما کردند و برای سلامتی زائران حرم شما و سرسلامتی همه بیمارانی که روی تخت بیمارستانند، خونشان را اهدا کردند. مسئولان سازمان انتقال خون می گویند امسال مردم در پویش نذر خون سنگ تمام گذاشتند و اهداکنندگان نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشتند.

خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش خبر باشید.

منبع: فارس

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.