به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از ارائه خدمات رایگان بیمه سلامت به سه دهک اول جامعه خبر داد و گفت: شاهد به‌روزرسانی پرداختی‌های بیمه سلامت برای مجموعه‌های طرف قرارداد‌ها هستیم.
وحید خلیل‌اللهی اظهار داشت: در گذشته یک‌هزار و ۵۵۰ نفر از بیماران خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام. اس زیرپوشش بیمه سلامت بودند که سال گذشته ۴۹ میلیارد تومان برای تأمین هزینه‌های دارویی و درمانی آن‌ها پرداخت شده است.
تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص
وی تصریح کرد: با شکل‌گیری صندوق حمایت از بیماران خاص جمعیت شناسایی شده در این حوزه به ۱۰ هزار نفر رسید تا در ۱۰۷ گروه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج امکان پوشش بیماران و پرداخت هزینه‌های درمانی آن‌ها فراهم آید.
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: پنج بیماری به بیش از ۱۰۷ نوع بیماری در این مدت افزایش یافت که این بیماری‌ها شامل انواع سرطان‌ها، بیماری‌های ژنتیکی، مادرزادی و… است.
خلیل‌اللهی افزود: ما با نشان‌دار کردن این بیماران سعی می‌کنیم تا خدمات مطلوبی را ارائه کنیم و بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های دارویی و درمانی آن‌ها پرداخت می‌شود.
برای ۵۱ نوع بیماری خاص بسته خدماتی تعریف شد
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ۵۱ نوع بیماری خاص بسته خدماتی تعریف شده تا این بیماران از این بسته‌های خدماتی بهره بگیرند.
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل اضافه کرد: قرار است بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نوع بسته خدماتی برای بیماران تدوین و تعریف شود تا بیماران ۱۰۷ نوع بیماری خاص بتوانند از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.