به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سیدحامد عاملی شامگاه سه شنبه در آئین اعطای جایزه ملی احسان در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: فضیلتی بالاتر از دستگیری نیازمندان و فقرا در مکتب اسلام تبیین و تشریح نشده و تقویت این روحیه همنوع‌دوستی می‌تواند زمینه ساز افزایش خیر و برکت در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه دو فضیلت در جامعه بیشتر از سایر فضائل مورد تاکید و توصیه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اولین فضیلت بیان حقایق در مسیر آشنایی بیشتر با اصالت عالم است تا انسان با درک حقیقت عالم در مسیر خوشبختی و رستگاری حرکت کند.

استاندار اردبیل دومین فضیلت مورد تاکید در جامعه را تقلیل آلام و التیام درد همنوع اعلام کرد و گفت: این دو فضیلت جامعه بشری و انسانی را از سایر جوامع متمایز می‌کند.

عاملی استان اردبیل را استانی خیرپرور و پیشرو در مجاهدت خاموش خیرین در عرصه‌های مختلف دانست و بیان کرد: از حوزه مدرسه سازی گرفته تا حوزه سلامت و تأمین جهیزیه و حرکت خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ما خیرین نام آشنایی را داریم که همواره در سنگر خدمت به مردم خستگی نمی‌شناسند.

وی سرانه فضای آموزشی را در این استان پایین و همراهی خیرین را جبران کننده این کاستی‌ها عنوان و تصریح کرد: در عرصه سلامت و مداوای بیماران نیز مجموعه‌های مختلف پای کار حاضر شدند تا به بیماران کلیوی، سرطانی و سایر بیماران خاص امدادرسانی کنند.

استاندار اردبیل با قدردانی از ورود ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد احسان در کمک به نیازمندان و مستمندان جامعه افزود: این نهاد انقلابی کارنامه‌ای درخشان در کمک و مساعدت به نیازمندان دارد که در ایام کرونا نیز شاهد فعالیت این مجموعه‌ها در توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی، تأمین جهیزیه نوعروسان، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و تهیه و توزیع سایر اقلام مورد نیاز مردم بودیم.

عاملی با تبریک نیمه شعبان و ولادت آخرین ذخیره الهی گفت: امید به اصلاح جامعه و دور شدن از نظام طاغوت و استبداد نتیجه انتظار حقیقی است و همه ما در انتظار منجی هستیم تا بشریت را از این شرایط سخت نجات داده و به سمت رستگاری هدایت کنیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.