به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، عوض نخست صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح روند رو به رشد ورزش بانوان در اردبیل، موفقیتهای اخیر را ثمره برنامهریزیهای هدفمند و تلاشهای مستمر جامعه ورزش استان دانست و اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری، ۲۳ دعوتنامه در قالب ۱۸ بانوی ورزشکار به اردوهای ملی صادر شده که نشاندهنده ظرفیت بالای ورزش بانوان در استان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به آمادهسازی کاروان ایران برای بازیهای آسیایی «ناگویای ژاپن» افزود: تاکنون حضور زهرا حبیبی در رشته بسکتبال با ویلچر، فائزه احمدی در رشته پاراتیراندازی (تپانچه بادی) و مهسا بهشتی در رشته وزنهبرداری برای این رویداد بزرگ قطعی شده است. همچنین سمانه هدی (وزنهبرداری) و اسماء شجاعی (کبدی) در اردوهای آمادهسازی حضور دارند و در مسیر رسیدن به لیست نهایی تلاش میکنند.
وی در ادامه به حضور استعدادهای استان در سایر رشتهها اشاره کرد و گفت: در رشته بوکس، هدیه سیدپور، سحر تقیزاده و اسما عالیزاده به اردوهای ملی فراخوانده شدهاند. همچنین رویا نورینژاد در کنار مهسا بهشتی در اردوی تیم ملی وزنهبرداری حاضر است.
نخست با تأکید بر موفقیت ردههای پایه تصریح کرد: ستایش کریمی، یلدا رضاپور و فائزه قلیپور در رشته هاکی زیر ۲۰ سال برای حضور در کاپ آسیای تایلند دعوت شدهاند. در رشته جودو نیز سپیده شرقی در رده جوانان و ملیکا فکری در رده نوجوانان توانستهاند جایگاه خود را در تیم ملی تثبیت کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل خاطرنشان کرد: ملینا غفرانی در والیبال زیر ۱۸ سال، خود را برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند آماده میکند و فاطمه شکوفان در رشته MMA به اردوی انتخابی تیم ملی در کشور ازبکستان اعزام شده است.
وی در پایان با اشاره به تثبیت جایگاه پریسا رسام در رشته پتانگ و زینب صفری در رشته بدمینتون (ویژه بیماران خاص)، تصریح کرد: ادارهکل ورزش و جوانان با فراهمسازی بسترهای زیرساختی و حمایت از استعدادها، با جدیت مسیر رشد و تعالی بانوان ورزشکار را دنبال میکند تا شاهد افتخارآفرینیهای بیش از پیش برای استان اردبیل و کشور عزیزمان باشیم.
انتهای خبر/ ش
- کد خبر 27871
- 0 بازدید
- پرینت





