به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: ترویج نماز آن هم به صورت جماعت در ادارات و دستگاه‌های مختلف در سال ۱۴۰۰ مورد رصد قرار گرفت تا بر اساس تفاهمنامه امضا شده به صورت ملی دستگاه‌های اجرایی، فعالیت‌های خود را در سامانه «سجاده» ثبت و مستندات را ثبت کنند.

الله‌شکر عبدی تصریح کرد: در یک سال گذشته با تشکیل کمیته ارزیابی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف انجام شده فعالیت ۷۱ دستگاه استان در حوزه نماز مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت که البته در این ارزیابی دستگاه‌های انتظامی و نظامی حضور نداشتند.

وی گفت: ۱۴ دستگاه در استان اردبیل در ارزیابی نمره ۹۱ تا ۱۰۰ را کسب کردند که قابل تقدیر ویژه هستند.

وی افزود: ۲۴ دستگاه نمره ۸۰ تا ۹۰، ۲۶ دستگاه نمره ۶۱ تا ۸۰ و هفت دستگاه نیز نمره کمتر از ۶۰ را به دست آوردند که به ترتیب شایسته تقدیر، قابل قبول و قابل تذکر بودند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل به تجلیل از ۱۴ دستگاه برتر و شایسته تقدیر در حاشیه شورای اداری استان اشاره کرد و ادامه داد: کمیته نظارت و داوری نتایج ارزیابی خود را با اعمال رویکرد‌های کمی و کیفی انجام داده و سعی کردند فعالیت‌ها را به صورت مناسب مورد توجه قرار دهند.

دستگاه‌های برتر حوزه نماز تجلیل شدندعبدی با انتقاد از فعالیت برخی دستگاه‌های اجرایی در حوزه نماز که رضایت‌بخش و مطلوب به نظر نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: باید در انجام فریضه واجب الهی نماز بیش از هر زمان دیگر با احساس مسئولیت حضور پیدا کنیم.

وی ضرورت برگزاری منظم جلسات شورای اقامه نماز در استان و شهرستان‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: تنها در شهرستان نیر در کنار برگزاری منظم جلسات شورای اقامه نماز، جشنواره شهرستانی نماز را شاهد بودیم.

عبدی با انتقاد از وضعیت نامطلوب نمازخانه‌های بین راهی و مجتمع‌های خدمات رفاهی در مسیر استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل از جایگاه ممتاز معنوی و ارزشی برخوردار است، در شأن این استان نیست که نمازخانه‌هایی با این شرایط نامطلوب داشته باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا آئین‌نامه ترویج و توسعه نماز را به عنوان یک اولویت در سال‌جاری مد نظر قرار داده و بر اساس تفاهمنامه فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده را در قالب مستندسازی در سامانه «سجاده» بارگذاری کنند.

در پایان جلسه شورای اداری استان اردبیل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، بنیاد شهید، استاندارد و صدا و سیما به عنوان دستگاه‌های منتخب حوزه نماز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.