به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از سبلان ما ، علی قهرمان طالع ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مراجعه فرد شاکی به پلیس فتا و اعلام این‌که مبلغی بالغ بر ۶۰۰۰ دلار از کیف پول دیجیتال وی به مقصدی نامعلوم انتقال داده شده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با اخذ اظهارات شاکی، مشخص شد که وی مدتی قبل با فردی در سایت دیوار آشنا شده بود که آن شخص خود را معامله‌گر (تریدر) ارز دیجیتال معرفی کرده و یک بار با شاکی ملاقات داشته است که این اولین سرنخ برای کارشناسان پلیس فتا بود.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل ادامه داد: کاراگاهان سایبری با انجام اقدامات فنی و پلیسی پی بردند که همان شخص اقدام به سرقت ارز دیجیتال شاکی کرده است که با هماهنگی مقامات قضایی مضنون پرونده را به همراه تجهیزات فنی در یک عملیات پلیسی دستگیر نموده و به پلیس فتا انتقال دادند.

قهرمان طالع بیان کرد: مطابق اعترافات این سارق، وی در همان زمان ملاقات حضوری به بهانه مشاهده و آنالیز ارزهای خریداری شده توسط افراد، گوشی تلفن‌ آن‌ها را گرفته و برای این‌که افراد به او شک نکنند پس از گذشت چند روز از زمان ملاقات، اقدام به ورود به کیف پول آن‌ها کرده و ارز‌های دیجیتال‌شان را به کیف خودش انتقال داده بود.

وی با توصیه‌ای هموطنان تصریح کرد: مردم به همه کسانی که خود را خبره معاملات ارز دیجیتال در فضای مجازی معرفی می‌نمایند، اعتماد نکرده و اطلاعات حساس کیف پول خود را در اختیار آن‌ها قرار ندهند و سعی کنند همه برنامه‌های مربوط به ارز دیجیتال را از سایت رسمی دانلود نمایند و همچنین کلیه رمزهای ورود و عبارات بازیابی را در جای امن نگه داشته و همه تنظیمات امنیتی را نیز برقرار نمایند تا مورد سوء استفاده شیادان سایبری قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: مردم می‌توانند در صورت داشتن هرگونه ابهام، سوال و یا گزارش در خصوص کلاهبرداری ارز دیجیتال، موراد را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir و قسمت مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.