به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم یوم الله سیزدهم آبان در جمع مردم انقلابی تهران اظهار داشت: امروز روز مبارزه با استکبار جهانی است، استکبار یعنی خود بزرگ‌بینی و خودخواهی. در فرهنگ دینی ما تأکید شده به خودسازی، به این که انسان خدا را بر خود حاکم کند و خداخواه شود به جای خودخواه. به جای خودبینی و خود بزرگ‌بینی، خدابین شود؛ انسانی که دچار کبر و غرور شده چه در یک خانه، در یک محله، چه در یک شهر، چه در یک کشور و منطقه دچار روحیه تفرعن است.

وی در ادامه بیان داشت: فرعون، هم به شخص هم به یک روحیه فرعونی و تفرعن می‌گویند که از انسان یک سیئه بزرگ اخلاقی برخوردار شود که فقط خود و منافع خود را ببیند و به خود بیندیشد و برای او اهمیتی ندارد که منافع انسان‌های بسیاری در خطر قرار بگیرد و این که انسان‌های بسیاری از بین بروند، اما خود را و منافع‌اش را و سلطه خود را اصل قرار می‌دهد. قرآن کریم ائمه هدی و پیشوایان دین ما به همه ما هشدار داده‌اند مراقب باشید که دچار خودبزرگ‌بینی نشوید که این خطری است که نه فقط زندگی خود انسان، بلکه زندگی بسیاری از انسان‌ها را در خطر قرار می دهد و نه فقط باعث سقوط یک فرد، بلکه سقوط جامعه می‌شود.

نظام سلطه حاکم بر آمریکا نماد استکبار است

رئیس‌جمهور با بیان این که نماد و نمود استکبار امروز نظام سلطه حاکم بر آمریکاست، عنوان داشت: نظام سلطه حاکم بر آمریکا نماد استکبار و به تعبیر عظیم‌الشأن و راحل، شیطان بزرگ است. او برای اینکه به منافع خود برسد حاضر است بسیاری از ملت‌ها و مردم در جای‌جای دنیا از بین بروند تا منافع مادی و معنوی آن‌ها به خطر نیفتد. تأکید و تکرار توجه دادن ملت‌ها به خطر استکبار در همین راستاست. ملت بزرگ ایران با انقلاب شکوه‌مند خود، مبارزه با استکبار و استعمار را در دستور کار خود قرار داد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به حکومت ستم‌شاهی مورد حمایت مستکبرین پایان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تأکید داشت: اگر حرکت بزرگ دانشجویان پیرو خط امام نبود، جریان مبارزه با استعمار ناقص بود، حرکت عظیم دانشجویان با بصیرت ما جریان مبارزه با استکبار را کامل کرد. مبارزه با استبداد داخلی در ۲۲ بهمن ۵۷، مبارزه با استعمار خارجی نماد و نمود آن در ۱۳ آبان ۵۸ روز مبارزه با استکبار جهانی که نماد اقتدار و مظلومیت بزرگ ایران است، هم در تبعید رهبر عظیم‌الشأن ما امام بزرگوار، هم در شهادت دانش‌آموزان عزیزمان که روز دانش‌آموز و هم در حرکت با بصیرت دانشجویی ماست.

آمریکا در صدر حق‌کشی‌هاست

وی با اشاره به لزوم مبارزه با استکبار جهانی، خاطرنشان ساخت: امروز، روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی است؛ در این روز، باید ابعاد حرکت فرعونی و استکباری مستکبرین تبیین شود. بر همه تریبون‌داران و مسئولان است تا در جهاد تبیین توطئه‌ها و فتنه‌های مستکبرین به ویژه آمریکایی‌ها را روشن کنند، این را روشن کنند که چگونه با فتنه‌گری می‌خواهند در میان ملت‌ها اختلاف‌افکنی کنند و می‌خواهند به سلطه خودشان به هر نحو ممکن ادامه بدهند. اگر شما بخواهید یک طومار از جنایت پا و حق‌کشی‌ها در عالم ارائه دهید آمریکا در صدر آن قرار دارد.

رئیس‌جمهور در ادامه این سخنرانی اذعان داشت: هر کس در جهت ناامنی و اغتشاش در کشور حرکت کند، در جهت خواست دشمنان نظامی اسلامی گام برداشته. چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای بر زبان رانده، شاید از حواس پرتی که دارد، باشد. ایشان گفته که ما بنا به آزاد کردن ایران داریم. ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما در نیاید، ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: ملت ایران بارها مواضع خود را اعلام کرده. امروز دهه هشتادی‌ها و دهه‌ نودی‌ها هم همین نگاه را دارند؛‌ به برخی افراد گول‌خورده و خائن نگاه نکنید. ملت بزرگ ایران سخنش همین است و بارها اعلام کرده. جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه تحریم‌ها مسیر پیشرفت را طی می‌کند، کشوری که شما سیم خاردار به رزمندگانش نمی‌دادید، یکی از تولیدکنندگان در صنایع هسته‌ای و دفاعی است.

وی در پایان گفت: آمریکا تصور کرده می‌تواند نسخه ای که برای برخی کشورها مثل لیبی و سوریه پیچید را اینجا هم اجرا کنند، زهی خیال باطل. چند بار تجربه می‌کنید ایران را، چرا درس نمی گیرید از این همه تجربه؟ ملت بزرگ ایران در مقابل شما سر فرود نخواهد آورد. به آنچه فکر می کنید به اسم آزادی به سر مردم افغانستان و سوریه و عراق چه آوردید، اینها پیش روی ماست. ما دیدیم که شما به اسم آزادی و مبارزه با تروریسم چگونه ملت‌ها را به اسارت درآوردید اما ملت ایران به رهبری امام و مقام معظم رهبری و اتکا به خون شهدای حرم و امنیت آزاد شده است و هرگز به اسارت در نخواهد آمد.

منبع:خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانا

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

#دولت مردمی

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.