به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خلخال با تشریح اقدامات انجام شده برای حل مشکلات بهداشت و درمان شهرستان خلخال گفت: در حال حاضر بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در بیمارستان خلخال راه‌اندازی شده و با حل مشکلات داروخانه این بیمارستان همه دارو‌های مورد نیاز مراجعین به بیمارستان امام خمینی این دارو‌ها را تهیه می‌کنند.

دکتر عمران خسروی همچنین از پذیرش ۱۴ پزشک متخصص و فوق تخصص برای حل مشکل کمبود پزشکان متخصص در بخش دولتی درمان این شهرستان در پاییز امسال خبر داد و افزود: با اضافه شدن پزشکان متخصص جدید از جمله یک روانپزشک، چهار پزشک متخصص بیماری‌های زنان و زایمان، بیماری‌های عفونی مشکل کمبود پزشکان متخصص در بخش درمان دولتی این شهرستان برطرف شده است.

وی همچنین از افزایش تعداد پزشکان بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی خلخال خبر داد و افزود: با افزایش پزشکان اورژانس به دوبرابر هم اکنون زمان رسیدگی به بیماران به حداقل کاهش یافته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خلخال همچنین از حضور پزشک عمومی درهمه مراکز درمانی مراکز بخش‌ها و روستا‌های دارای مرکز بهداشت تابعه این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ کدام از مراکز بهداشت روستا‌های پرجمعیت این شهرستان فاقد پزشک مقیم نیست.

دکتر خسروی یادآورشد: در بخش آموزش نیز دانشکده علوم پزشکی خلخال با ۴۰۰ دانشجو و ۲۰ عضو هیئت علمی در حال فعالیت است و سال آینده هم در نظر داریم چند رشته تحصیلی به جمع رشته‌های تحصیلی این دانشکده اضافه کنیم.

وی اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی خلخال به عنوان نخستین دانشکده علوم پزشکی در سطح کشور است که موفق به اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات و مرکز رشد شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خلخال همچنین گفت: شهرستان خلخال دارای سه مرکز درمان سرپایی اعتیاد در اختیار بخش خصوصی است که پاسخگوی درمان معتادین نیست.

دکتر خسروی اظهار کرد: با توجه به قانون محدودیت واگذاری مجوز راه‌اندازی مراکز سرپایی درمان اعتیاد به بخش خصوصی، دانشکده علوم پزشکی با اخذ مجوز از مرکز کشور، راسا اقدام به راه اندازی نخستین مرکز درمان سرپایی اعتیاد دولتی در این شهرستان کرده است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز ظرفیت مراکز درمان سرپایی اعتیاد این شهرستان افزایش یافته و بخشی از مشکلات منتظرین در صف استفاده از خدمات این گونه مراکز حل می‌شود.

 

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.