به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این همایش بر نقش سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در سطح استان اردبیل در حال حاضر چهار خانه متفاوت میزبان زنان آسیب‌دیده از خشونت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک مرکز ویژه زنان و دختران در معرض آسیب و یا آسیب‌دیده از خشونت در اردبیل فعال است، گفت: یک مرکز روزانه هم در کنار یک مرکز شبانه‌روزی مشغول ارائه خدمات مشاوره و مددکاری است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هدف از راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی نگهداری از زنان و دختران آسیب دیده از خشونت خانگی کمک به تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: در همین راستا مسائل مختلفی را پیگیر هستیم.

وی مهمترین مسئله در مراکز نگهداری از زنان آسیب دیده از خشونت را خدمات مددکاری و مشاوره برای توانمندسازی بانوان حاضر در این مراکز برای بازگشت به خانواده نام برد و گفت: تلاش می کنیم تا با از میان برداشتن مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود در خانواده و توانمندسازی زنان و دختران در امر مشاغل خانگی زمینه‌های تحکیم بنیان خانواده را فراهم کنیم.

رضایی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ نفر از زنان و دختران آسیب‌دیده از خشونت در مرکز مهر حضرت زینب(ع) توانمندسازی شدند گفت: علاوه بر مشاوره و مددکاری در زمینه مشاغل خانگی نیز از جمله خیاطی و قالی بافی توانمندسازی و به آغوش خانواده بازگشتند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.