به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین‌شهر گفت: زنان محور سلامت خانواده محسوب می‌شوند و علاوه بر مدیریت سلامت اعضا خانواده، الگوی اصلی آموزش زندگی سالم به نسل بعدی هستند.
امین ابراهیمی افزود: سلامت خانواده از ۳ دیدگاه سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی قابل بررسی است و زن نیز به عنوان یکی از ارکان خانواده در این سلامت نقش مهمی ایفا می‌کند، زنان هم دریافت کننده و هم ارائه دهندگان اصلی مراقبت‌ها در نظام سلامت هستند.
وی بیان کرد: پیشرفت جامعه در گرو سلامت خانواده وابسته به سلامت زنان است و هفته ملی سلامت زنان ایران در سال جاری با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت برگزار می‌شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه شعار امسال هفته سلامت بانوان «بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم» انتخاب شده است، گفت: نظر به اهمیت نقش مادر در سلامت خانواده؛ محور اصلی این هفته حمایت از نقش مادری در بانوان اعم از شاغل و یا خانه دار، توأم با توانمندسازی آموزشی آنان برای مدیریت سلامت خانواده است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه به عنوان هفته ملی سلامت زنان ایران نامگذاری شده که در راستا این هفته فعالیت‌های مختلف آموزشی فرهنگی برنامه‌ریزی شده است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.