به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با اعلام این خبر، گفت: اعضای این گروه‌های خرد محلی بدون ارائه وثیقه و مدارک حرفه‌ای خاص از منابع بانکی استفاده و بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال پس‌انداز داخلی کرده و هفت هزار و ۸۶۸ مورد در حدود ۲۸۰ میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات بدون ضامن از بانک کشاورزی شدند.

خسرو امیدوار افزود: اجرای این برنامه در روستا‌های هدف باعث رونق اقتصادی و افزایش درآمد خانواده‌ها شده و همبستگی اجتماعی را افزایش داده که از زمینه‌های شغلی این خانوار‌ها می‌توان به کشاورزی، دامداری، زنبورداری، قالیبافی، کاشت زعفران، پرورش بوقلمون و باغداری اشاره کرد.

وی از تداوم اجرای برنامه تامین مالی خرد در روستا‌های استان خبر داد و افزود: آموزش مهارت‌های اجتماعی، مالی، تقویت همبستگی، انتقال مفاهیم اقتصادی و اجتماعی به فرزندان، ارتقای سطح معیشت و اقتصاد اعضای خانواده‌ها از اهداف اصلی این برنامه است که با رویکرد محلی و با آموزش تسهیلگران اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: ساکنان روستا‌ها بصورت داوطلبانه در گروه‌های ۱۵ تا ۲۵ نفره، دور هم جمع شده و بعد از طی مراحل مختلف آموزشی و بیان اهداف، گروه‌ها در یکی از شعب بانک کشاورزی اقدام به افتتاح حساب کرده و صندوق مالی گروه را تشکیل می‌دهند و اعضای گروه‌ها هم به تناسب ضرورت از منابع صندوق وام می‌گیرند.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.