به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، در این اطلاعیه که روز دوشنبه بر اساس هشدار سطح زرد با شماره ۷۳ انتشار یافت، در توصیف پدیده‌های مورد انتظار آمده است: این سامانه بارشی در ساعت‌های پایانی امروز (۹ بهمن) وارد استان شده و عصر چهارشنبه ( ۱۱ بهمن) خارج خواهد شد.

بنا براین اطلاعیه، وزش موقتی بادهای تند، بارش متناوب برف و رخداد مه در ارتفاعات به ویژه نوار شرقی استان شامل شهرستان نمین و بخش‌های شرقی شهرستان‌های خلخال و گرمی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین کاهش دید افقی و اختلال در حمل‌ و نقل جاده‌ای بر اثر کولاک برف و مه و وقوع بهمن در نقاط مرتفع کوهستانی به دنبال فعالیت این سامانه بارشی در استان اردبیل مورد انتظار است.

بر همین اساس احتیاط در رفت و آمد در جاده‌ها به ویژه گردنه‌های برفگیر شرق استان اردبیل، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات در این اطلاعیه مورد تاکید قرار گرفته است.

در حال حاضر آسمان بیشتر نقاط استان اردبیل صاف تا قسمتی ابری است و دمای هوا برای ساعات پیش رو بین ۲ تا هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر پیش‌بینی شده است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.