به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده به تبیین ویژگی‌های دوران امامت امام حسن عسگری (ع) پرداخت و گفت: سیره امام حسن عسگری (ع) تجلی فضایل اخلاقی در جامعه است.
وی با بیان اینکه تقویت و توجیه سیاسی عناصر مهم شیعه از اقدامات اساسی امام حسن عسگری (ع) بود گفت: حیات سیاسی و اجتماعی امام حسن عسگری (ع) به علت شرایط خاص سیاسی و خفقان حکومت عباسی، نقطه عطفی در تاریخ شیعه محسوب می‌شود، زیرا ایشان در چنین شرایطی زمینه ورود شیعیان به دوران غیبت امام معصوم (ع) را فراهم ساخته و جامعه اسلامی را برای زندگی در فضای مهدوی آماده کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تقویت و توجیه سیاسی عناصر مهم شیعه را از مهم‌ترین تلاش‌های علمی و فرهنگی امام حسن‌عسگری (ع) عنوان کرد و گفت: ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان، فعالیت‌های سرّی سیاسی، حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، تقویت و توجیه سیاسی عناصر مهمّ شیعه و آماده‌سازی شیعیان برای دوران غیبت از برکات دوران امامت حضرت امام حسن عسگری (ع) است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.