به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در جمع خبرنگاران  با اشاره به شناسایی بیش از ۹هزار دارای معلولیت در استان اردبیل، اظهار کرد: این معلولان از خدمات توانبخشی، آموزشی و اشتغال برخوردار شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: توسعه خدمات توانبخشی در سطح محلی، برابر سازی فرصت‌ها و افزایش حضور معلولان در جامعه یکی از اهداف مهم توانبخشی مبتنی بر جامعه است به طوری که این طرح در زمینه سلامت، آموزش، معاش، مباحث اجتماعی و توانمندسازی اجرا می‌شود که معلولان را به خدماتی که نیاز دارند آگاه کرده و در جهت استفاده از امکانات محلی نیز اهدافی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: با همکاری ۷۸ تسهیلگر و ۲۱ مرکز و انجمن در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل و در بیش از ۹۵ درصد روستا‌ها به افراد دارای معلولیت خدمات‌رسانی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به طرح CBR شهری را یادآور شد: این طرح در مناطق حاشیه شهر از مهرماه سال ۱۴۰۰ با همکاری چهار مرکز مثبت زندگی و در چهار محله شهر اردبیل اجرا می‌شود و تاکنون یک هزار و ۵۱ نفر از افراد واجد شرایط مناطق حاشیه شهر زیر پوشش این برنامه قرار گرفته و خدمات لازم را بر اساس ماتریس توانبخشی مبتنی بر جامعه دریافت می‌کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.