به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست امروز شورای فرهنگ عمومی کشور، درباره سند مد‌ولباس گفت: درباره این سند چند موضوع مطرح است، اول اینکه باید بررسی شود چطور می‌توانیم این سند را اجرایی کنیم و موضوع ذائقه سازی، کار پژوهشی و زیرساخت‌های نظری برای اینکه این مد و سبک با ذائقه جوانان هم‌خوانی داشته باشد اهمیت زیادی دارد.

خزعلی تاکید کرد: بعضی از مواردی که درباره مد‌ولباس مطرح است بین‌دستگاهی است و حتما باید ارتباط اقتصادی آن بررسی شود.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های مهم حجاب گرانی چادر است که  چند برابر  مانتو است و همین باعث شده برخی چادر استفاده نکنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درباره اهمیت توجه به اقتصاد صنعت مد گفت: در سفر اخیر استانی به چهارمحال‌و‌بختیاری از کارخانه چادر بازدید کردیم که زیبایی مناسبی داشت و قیمت مناسبی هم داشت و همه تجهیزات آماده شده بود، ولی به دلیل اینکه تسهیلات لازم در اختیار این واحد تولیدی قرار نگرفته بود امکان ساخت سوله برایشان فراهم نشده بود.

خزعلی افزود: یک‌مسئله مهم در حوزه مد‌و‌لباس ارتباط بین‌المللی است که‌متاسفانه این ارتباط را نداریم اگرهم وجود داشته باشد یک‌سویه است و برند‌های جهانی تاثیر زیادی بر نسل جوان دارند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت ارتباط موثر با برند‌های جهانی که اثر گذاری بر نسل جوان دارند، گفت: اگر بتوانیم از این شرکت‌ها دعوت کنیم برای حضور در کشور ما تا با ذائقه فرهنگی ما آشنا شوند و تولیدات مناسب با فرهنگ و ذائقه ایرانی تولید کنند تاثیرگذاری بسیاری خواهد داشت.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.