به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری اردبیل، افسانه جهانی در مراسم افتتاحیه اولین دوره تربیت مربی کنش‌گر جمعیت در استان اظهار کرد: با توجه به اهمیت شبکه‌سازی در حوزه جمعیت و ضرورت تربیت کارشناس و مبلغ توانمند برای اقناع‌سازی و ایجاد انگیزه نسبت به مسأله فرزندآوری، دوره تربیت مربی کنش‌گر جمعیت با مشارکت برخی از دستگاه‌های اجرایی در استان اردبیل برگزار شد.

وی افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته طرح کنترل جمعیت و تحدید نسل در کشور با مشاوره اندیشمندان غربی برای حفظ سلطه و قدرت خود اجرا شد و در حال حاضر جمعیت کشور ما با سرعت زیادی به‌سمت پیری حرکت می‌کند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: در صورتی که جامعه نسبت به‌ این‌ موضوع احساس خطر نکند، پیامدها و آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر پیری جمعیت در حوزه‌های اقتصاد، امنیت، فرهنگ و سیاست خود را نشان خواهد داد‌ که در این راستا ایجاد گفتمان و تشکیل پایگاه فرهنگی در بحث جمعیت ضروری است.

هوشیارسازی و پاسخ به سوالات، گامی موثر برای مقابله با تهدیدات جمعیتی است

جهانی تصریح کرد: با توجه به چالش‌های فرهنگی و گره‌های ذهنی اقشار مختلف، هوشیارسازی و پاسخ به سوالات، گامی موثر برای موفقیت در خصوص مقابله با تهدیدات جمعیتی خواهد بود و باید کنش‌گران در شهرستان‌ها نسبت به طراحی برنامه اقدام کرده و با شناختی که از شهرستان خود دارند، بر موضوعات اولویت‌دار تمرکز کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در بحث جمعیت در حال جنگ هستیم و لازمه پیروزی در جنگ داشتن نیت الهی، انگیزه قوی و روحیه جهادی است، لذا باید کنش‌گران جمعیت با اتحاد و همدلی در جهت افزایش نسل مهدوی تلاش کنند.

گفتنی است، اولین دوره تربیت مربی کنش‌گر جمعیت به‌مدت ۲ روز با حضور اساتید کشوری و کنش‌گران شهرستان‌های استان اردبیل برگزار شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.