به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رضا ظهراب وند بعدازظهر پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد ضمن تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین نسل کودک و نوجوان، اظهار کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی در فرد نهادینه شود که توجه به این امر مهم جامعه را به سمت و سوی آینده‌ای روشن سوق می‌دهد.

وی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاثیر مستقیمی بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک و همچنین نقش زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان دارد.

ظهراب وند افزود: کتاب و کتابخوانی از مهم ترین رکن های حوزه فرهنگ است، افزود: سرانه مطالعه در هر جامعه ای بالا باشد مسائل و مشکلات با ریشه فرهنگی در آن کم است.

تصویب ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس آباد

حجت الاسلام امین پورمحمد رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد نیز ارائه گزارشی از برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد و بررسی راهکارهای توسعه کتابخوانی در بین دانش آموزان و دانشجویان و همچنین ارائه گزارشی از روند پیشرفت عملیات اجرایی پروژه کتابخانه مرکزی توضیحاتی داد.

وی گفت: شهرستان پارس آباد دارای ۸ باب کتابخانه عمومی و یک باب پیشخوان خدمات کتابخانه ای است که در این کتابخانه ها علاوه بر خدمات کتابخانه ای برنامه های فرهنگی کتاب محور متعددی از جمله محفل ادبی، نشست های معرفی و نقد و بررسی کتاب، حضور کتابداران در مدارس برای معرفی کتاب و امانت کتاب به دانش آموزان، کلاس های آموزشی و مسابقات کتابخوانی اجرا می شود.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد ادامه داد: در دهه فجر امسال برنامه های متعددی از جمله جشن انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان با حضور مجری برنامه کودک شبکه سبلان، نشست علمی زن و انقلاب اسلامی و همچنین عصر شعر نسل انقلابی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام پورمحمد اضافه کرد: برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تکمیل کتابخانه روستای ملاکندی ۸۰۰ میلیون تومان و تعمیر کتابخانه شهید رجایی پارس آباد ۸۰۰ میلیون تومان تصویب شده که تخصیص فعلی آن ۳۵ درصد است که جمع اعتبارات مصوب ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که در عمر کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد تصویب این اعتبار بی سابقه است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.