به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از شورای فرهنگی واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در روز ۱۵م دی ماه ۱۴۰۱امیرحسام علیرضایی _رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انتقال هوایی قلب اهدایی و پیوند موفقیت آمیز خبر داد؛ به گفته‌ی وی با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم‌آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز برای پیوند به تهران انتقال داده شد.

از آنجایی که بیمار نیاز ویژه‌ای برای ادامه حیات به قلب پیوندی داشت، پرواز راس ساعت ۷و ۳۰دقیقه صبح برای دریافت قلب، از تهران به سمت مشهد صورت گرفت و راس ساعت ۱۱و ۳۰دقیقه قلب اهدایی، پس از جداسازی به بیمارستان شهید رجایی تحویل داده شد؛ سپس قلب جان آفرین ۲۰ساله از مشهد به تهران منتقل و در بیمارستان شهید رجایی به نوجوان ۱۱ساله با موفقیت پیوند زده شد.

بدین ترتیب قلب جوان ۲۰ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگرش به یک بیمار نوجوان که از نارسایی شدید قلبی در رنج بود پیوند زده شد.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.