به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سیدحامد عاملی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: اگر دلایل و علل گرایش به مصرف مواد مخدر مشخص شود، حتی اقدامات و برنامه‌های اندک مبارزه با مواد مخدر نیز می‌تواند اثربخش باشد.

وی افزود: ریشه برخی آسیب‌های اجتماعی و جرایم، مواد مخدر است و هر کس خواسته و یا ناخواسته وارد این عرصه و مصرف مواد شود، سلسله‌ای از جرایم و آسیب‌ها متوجه آن فرد، خانواده و جامعه خواهد شد.

مبارزه با مواد مخدر بر اساس نقشه راه باشد/ ضرورت ادامه برنامه‌های گذشته و آغاز برنامه جدید

استاندار اردبیل تصریح کرد: جدیت در امر مبارزه با مواد مخدر و اقدام بر اساس همدلی و نقشه راه مشخص دارای اهمیت بوده و اگر در راستای کاهش آسیب مواد مخدر گام برداریم، از میزان سایر آسیب‌ها و جرایم نیز کاسته‌ می‌شود.

عاملی ادامه داد: تلاش‌های دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل قابل قدردانی بوده و لازم است مسؤول جدید این دبیرخانه هم به‌صورت جدی به امر مبارزه با مواد مخدر ورود یافته و همراه با ادامه برنامه‌های گذشته مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌های جدیدی را آغاز و اجرا کند.

اهمیت ارائه آموزش‌های پیشگیری‌محور در مدارس/ احداث مراکز نگهداری معتادان متجاهر در شهرستان‌ها مورد توجه باشد

وی بیان کرد: ارائه آموزش‌های پیشگیری‌محور در مدارس برای دانش‌آموزان مهم است چراکه با آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان در آموزش‌وپرورش، این نسل در آینده نسبت به مواد مخدر واکسینه می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: ارائه برنامه‌های فرهنگی بر مبنای پیشگیری از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به آموزش‌وپرورش و احداث مراکز نگهداری معتادان متجاهر در شهرستان‌ها از جمله ضروریت‌ها است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.