به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  مهران اوچی اردبیلی روز شنبه درجمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اینکه حضور بیمار، فرایند درمان و ترخیص بیماران خارجی باید نظام‌مند و مطابق با استانداردهای جهانی باشد ،  آیین‌نامه‌ای برای مجوز پذیرش بیماران خارجی از سوی وزارت بهداشت پیش‌بینی شده که مراکز درمانی برای اخذ مجوز دپارتمان پذیرش بیماران خارجی باید مفاد آیین‌نامه را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: استان اردبیل به دلیل هم‌مرز بودن با کشور جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز سالانه پذیرای اتباع خارجی با هدف درمان می‌باشد که این امر لزوم ساماندهی گردشگری سلامت استان را دوچندان کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اردبیلی با بیان اینکه تعدادی از بیماران خارجی که مشکل نازایی دارند به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: این مرکز آمادگی دارد درمان ناباروی این بیماران را با آخرین روش‌های درمانی موجود و با بهره‌گیری از پزشکان مجرب و تجهیزات مدرن انجام دهد.

وی از راه‌اندازی بخش‌های درمانی جدید در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان اردبیل خبرداد و اظهار کرد: بهره‌گیری از تکنیک‌های درمانی پی‌آرپی تخمدانی و رحمی، بلاستوسیست، DFI و لنفوسیت‌تراپی جهت افزایش شانس لانه‌گزینی جنین در رحم در دو سال اخیر در این مرکز شروع شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل راه‌اندازی کلینیک‌های مشاوره تغذیه و آندومتریوز، راه‌اندازی بخش‌های لاپاروسکوپی و هیستروسکوپی، نوبت‌دهی اینترنتی و نوبت بعد از ظهر جهت ارائه خدمات به مراجعان بومی و غیربومی ، عقد قرارداد با تمام بیمه‌ها برای تحت پوشش بردن بیماران، مشارکت بنیاد برکت جهت تسهیل خدمت‌رسانی به زوجین تحت پوشش بیمه روستایی و اقشار کم‌درآمد و سازمان بهزیستی استان اردبیل برای ارائه خدمات بالینی و آزمایشگاهی به زوجین نابارور تحت پوشش را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای این مرکز اعلام کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.