به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان با قدردانی از اقدام‌ها و تلاش‌های مجموعه زندان اردبیل گفت: این مرخصی به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر با اتخاذ تمهیدات لازم به تمامی مددجویان واجد شرایط در زندان‌های استان داده می‌شود.
وی افزود: استان اردبیل بر اساس ارزیابی‌هایی که از سوی مسئولان نظارتی انجام شده، با تلاش مقام‌های قضایی و تلاش کارکنان مجموعه زندان‌ها در ماه‌های متوالی همچنان صدرنشین شاخص‌های هجده‌گانه کشوری مربوط به ساماندهی امور زندانیان است که نشان از تلاش شبانه‌روزی کارکنان و مدیریت صحیح مسئولان زندان در پیشبرد درست امور دارد.
رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: در همین راستا توسعه اشتغال پایدار زندانیان و بسترسازی مناسب برای حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند در کنار استفاده از ارفاق‌های قانونی از شاخص‌هایی است که می‌تواند ما را به آرمان دستگاه قضا مبنی بر اجتماعی کردن دوباره زندانیان و کاهش جمعیت کیفری نزدیک کند.
وی در ادامه نیز بر لزوم استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس و تقویت نظارت‌های الکترونیکی، اهتمام مضاعف به حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان تاکید کرد.
امجدی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل نیز در این نشست گزارش جامعی از آخرین وضعیت مراکز تامینی استان از حیث آمار ورودی، وضعیت دادرسی و مراقبت‌های الکترونیکی، شاخص‌های کاهش جمعیت کیفری، میزان بهره‌مندی زندانیان از تاسیسات و ارفاق‌های قانونی و آمار بازدید قضات از زندان‌ها ارائه داد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.