به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر مسابقات کیوروگی دختران استان اردبیل با شرکت ۸۶ ورزشکار از شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی و خلخال در خانه تکواندو اردبیل برگزار شد.
در این رقابت‌ها و در وزن اول پرستو وارسته اول، عسل نوعی دوم و مائده صالحی و هلیا جوادی به طور مشترک سوم شدند و در وزن دوم نیز ستایش صادقی قهرمان و سیما سعادتی نایب قهرمان شدند.
همچنین در وزن سوم پانیذ اعظمی مدال طلا، فاطمه عبادی مدال نقره و مبینا شکاری و زینب داداشی مدال برنز گرفتند.
در وزن چهارم رزا ضیایی اقدم قهرمان، غزل فاخته نایب قهرمان و آیسان محمدی و مهدیه بابازاده مشترکا سوم شدند.
در وزن پنجم آیلار روح نواز موفق به کسب رتبه اول، پریا علیزاده رتبه دوم و نازلی اشرفی و معصومه آقایی به طور مشترک رتبه سوم را کسب را کردند.
همچنین در وزن ششم هستی نعمتی بر سکوی اول تکیه زد، النا صدقی در جایگاه دوم ایستاد و زهرا موسی زاده و هستی ناصرامینی به طور مشترک موفق به کسب رتبه سوم شدند.
در وزن هفتم هم ملیسا خیابانی اول، آیلار محبوبی دوم و سانای خدایاری و آرمیتا جهاندیده به طور مشترک سوم شدند، در وزن هشتم بهار مهدوی قهرمان، دینا روحی نایب قهرمان و زهرا فتوحی و زهرا عباسی مشترکا سوم شدند.
همچنین در وزن نهم آیناز صاحب اول، آیسان عادل دوم و یلدا برزگر و ندا رحیمی به طور مشترک سوم شدند و در وزن دهم آرزو آقایی قهرمان و آیلار سلطانیان نایب قهرمان شدند.
کیوروگی (KUORUGI) یکی از سبک‌های تکواندو بوده و رقابت‌های آن با قوانین و شرایط ویژه برگزار می‌شود.
مسابقات این سبک تکواندو در سه راند ۲ دقیقه‌ای برگزار می‌شود، تکواندوکاران برای مبارزه بر روی تشک مخصوصی (شیاپچانگ) حاضر شده و یک داور وسط و چهار داور در اطراف تشک وظیفه قضاوت مبارزه را بر عهده دارند.
مسابقات این سبک، از قوانین ویژه‌ای برخوردار است و تکواندوکاران موظف هستند از وسایل و تجهیزات ایمنی مانند ناشیم، کلاه تکواندو، دستکش تکواندو، ساعد بند، هوگو (محافظ سینه – پشت کمر- شکم)، نقاب و محافظ لثه استفاده کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.