به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، دانشگاه محقق اردبیلی میزبان نخستین همایش ملی خانواده آرمانی بود.

آیت الله سیدحسن عاملی بعدازظهر امروز در اولین همایش ملی خانواده آرمانی که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، با اشاره به نهاد خانواده اظهار کرد: نهاد مقدس خانواده محل پمپاژ عواطف به جامعه است.

وی افزود:کشورهایی که به فقر عاطفی مبتلا هستند، هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند و طبق تعبیر مقام معظم رهبری خانواده سلول جامعه است و اگر این سلول دچار آفت شود، جامعه در سراشیبی قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به توجه ویژه شورای فرهنگ عمومی استان به موضوع خانواده، اظهار داشت: در این خصوص استمداد از مراکز علمی و دانشگاهی مورد تاکید شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است.

اسماعیل چمنی نیز در اولین همایش خانواده آرمانی با بیان اینکه خانواده در میان محیط‌‌های انسانی، مهم‌ترین عامل مؤثر در تربیت دینی است، اظهار کرد: از نظر قرآن، خانواده مهم‌ترین رکن تربیتی دینی در جامعه اسلامی است.

چمنی با بیان اینکه خانواده آرمانی اسلامی متشکل از پدر و مادر و فرزندان است که از نظر انجسام و سلامت در حال تعادل قرار دارند، اضافه کرد: در یک خانواده متعادل و آرمانی اسلامی شناخت و پذیرش نقش و جایگاه متقابل، زمینه سازی و تلاش برای رفع نیازهای افراد خانواده، زمینه‌سازی برای پویایی و تکامل فردی، تلاش برای حفظ پیوندهای فرهنگی و اجتماعی خانواده، احترام متقابل فرهنگی و هماهنگی روابط افراد خانواده با یکدیگر حکم فرماست.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اولین تاثیرات محیطی که انسان دریافت می کند از محیط خانواده است، ادامه داد: به دلیل اهمیت والای جایگاه خانواده، اسلام این کانون مقدس را بسیار ارج می نهد و به همین جهت است که در قرآن و روایات اسلامی راهکارهایی برای موفقیت خانواده بیان شده است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.