به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، افسانه جهانی عصر سه‌شنبه در نشستی که با موضوع الگوی سوم زن مسلمان در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، زن را عنصر اصلی رشدآفرینی در خانواده و جامعه دانست و بر نقش زنان در اعتلای جامعه توحیدی و رسیدن به پیشرفت اسلامی، ایرانی تأکید کرد.

وی تصریح کرد: زن در تعریف شرقی، کارگر خانه و عنصری بی‌نقش در تاریخ‌سازی و در نگاه غربی به مثابه موجودی است که جنسیتش بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان یا در خدمت سرمایه‌داری بوده و به عبارت دیگر کارگر کارخانه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه جمع بین زن شرقی و غربی برای معرفی الگوی سوم زن مسلمان یک اشتباه رایج بوده چرا که در این الگو، زن نه شرقی و نه غربی است، گفت: زن عنصر اصلی رشدآفرینی در خانواده و جامعه بوده و نقش زنان در اعتلای جامعه توحیدی و رسیدن به پیشرفت اسلامی، ایرانی دارای اهمیت است.

جهانی با بیان اینکه معلمان با ایجاد حرکت در جامعه، جهت آن جامعه را تعیین می‌کنند، افزود: جامعه متأثر از نگاه معلمان به فرهنگ، سیاست، تربیت و آموزش و پرورش بوده و نگاه معلم در دانش‌آموزان، اولیا و جامعه مؤثر است.

وی با بیان رسالت مؤثر معلمان در ساخت نرم‌افزار تمدن‌سازی خاطرنشان کرد: معلمان باید پاسدار ارزش‌های اسلامی باشند و تربیت نسلی با هویت مستقل، عزتمند و جریان‌ساز، وظیفه اصلی معلمان انقلابی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با تأکید بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات و رسالت قشر فرهنگی در تبیین این مسأله، حضور در انتخابات را نشان پایبندی به ارزش‌های نظام و انقلاب عنوان کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.