به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مسئول نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در استان اردبیل گفت: آیین نکوداشت بانوان خادم و فعال مجالس حسینی این استان، امروز به همت نمایندگی بنیاد دِعبل خزاعی و با همکاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی در حوزه علمیه خواهران استان اردبیل برگزار شد.
حسن فتحی افزود: بانوان منتخب برای دریافت نشان فاطمه خانم‌ها مرضیه فعال محمدی، محبوبه عباسپور، لیلا علیزاده، زهرا صفارلو، زهرا حسنی اردبیلی، رویا موسوی و پروین حسینی صفری از شهرهای اردبیل، نمین، خلخال، مشگین شهر، گرمی و پارس آباد بودند و جزو بانوان فعال و پیشکسوت در برپایی مجالس حسینی و تبلیغ معارف دینی هستند.
وی ادامه داد: در این آیین، روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل، حوزه‌های علمیه خواهران شهرستان‌های استان، اعضاء کانون مداحان، بسیج مداحان و معاونین نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی حضور داشتند و حجت الاسلام رسول خواسته رئیس حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با بیان احادیثی در فضیلت حضرت زهرا (س) به شرح مقام و درجات زن در دین مبین اسلام پرداخت.
مسئول نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در استان اردبیل درباره فعالیت این بنیاد گفت: این نمایندگی از سال ۸۴ با پیگیری و درخواست مجمع مداحان و شعرای مذهبی استان اردبیل تشکیل و راه اندازی شده است و هر سال در مناسبت‌های مذهبی، آئین‌ها و برنامه‌هایی برگزار می‌کند.
فتحی افزود: آئین تجلیل و تکریم از بانوان فاطمی و برتر را در سال گذشته با عنوان مادران فاطمی برگزار کرده بودیم و امسال طی رویدادی موسوم به بانوان بهشت، برگزار شد و معیارهای انتخاب بانوان پیشرو، فعال و پیشکسوت مجالس حسینی و مذهبی از ناحیه بنیاد دعبل خزاعی در نظر گرفته می‌شود.
او عیادت از شعرا و مداحان دچار بیماری و تجلیل از پیرغلامان حسینی را از دیگر فعالیت‌های بنیاد دعبل خزاعی در استان اردبیل برشمرد و افزود: برخی از برنامه‌های بنیاد با رویکرد و توجه به ظرفیت‌های مذهبی و فرهنگی شهرستان‌های استان اردبیل برگزار می شود.
۱۳ دی سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.