به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، در این رقابت‌ها ۱۰ تیم حضور یافتند که در دو گروه به رقابت پرداختند. تیم‌های اول و دوم هر گروه به نیمه نهایی صعود کردند و تیم‌های سوم و چهارم برای رده‌های ۵ تا ۸ مسابقه دادند. تیم‌های پنجم گروه‌ها نیز برای رده‌های ۹ و ۱۰ مسابقه برگزار کردند.۵ تیم برتر مسابقات (کره جنوبی، ژاپن، چین و تایوان به همراه تیم پنجم) به رقابت‌های جهانی صعود می‌کنند. ادامه نتایج و برنامه روز هفتم مسابقات به این شرح اعلام شد:

شنبه ۱۷ تیر: 
برای رده‌های ۷ و ۸:
ازبکستان ۴۴ – ۲۳ هنگ کنگ
برای رده‌ای ۵ و ۶:
ایران ۲۷ – ۲۴ قزاقستان
تیم ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه دو ۲۳ – ۲۹ از چین و ۱۸ – ۲۸ از تایوان شکست خورد و ۳۷ – ۳۶ از سد تیم ازبکستان گذشت و ۳۹ – ۳۱ تیم هند (قهرمان دوره قبل) را مغلوب کرد و با ۴ امتیاز سوم شد. تیم ایران در دیدار برای رده‌های ۵ تا ۸، با نتیجه ۴۵ – ۱۶ بر تیم هنگ کنگ غلبه کرد.
رده بندی: 
ژاپن – تایوان
فینال​: 
چین – کره جنوبی

در دوره قبل در سال ۲۰۲۲ تیم‌های هند، ایران و قزاقستان اول تا سوم شدند.

در هندبال قهرمانی دختران جوان آسیا تیم کره جنوبی با ۱۵ قهرمانی رکورد دار بلامنازع است و تیم هند با یک قهرمانی در رده دوم قرار گرفت. تیم‌های چین با ۶ نایب قهرمانی و ۶ سومی در رده سوم و ژاپن با ۵ نایب قهرمانی و ۵ سومی در رده چهارم قرار دارند.
تیم دختران جوان ایران در ۵ دوره حضور یافته است که در سال ۲۰۰۷ هفتم، در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ ششم و در سال ۲۰۲۳ پنجم شد و در سال ۲۰۲۲ به مقام نایب قهرمانی رسید.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.