به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، در این اطلاعیه پدیده‌های مورد انتظار تشدید فعالیت موج دوم سامانه بارشی از عصر چهارشنبه (۲۲ فروردین) تا ظهر جمعه (۲۴ فروردین) و نوع مخاطره بارش شدید باران (گاهی به صورت رگبار باران توام با رعدوبرق) و بارش برف در ارتفاعات و برخی از مناطق شهری به ویژه در مناطق جنوبی استان پیش‌بینی شده است.
در این اطلاعیه منطقه اثر تمامی مناطق استان و اثر مخاطره هم آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری ، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی پیش‌بینی شده است.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل بر لزوم اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری، توصیه به انجام تمهیدات لازم جهت آگاه‌سازی گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر و اجتناب از صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.
بر اساس نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار صادره طی امروز (۲۰ فروردین) و امشب شرایط جوی ناپایدار است ، از حوالی ظهر امروز از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود اما به دلیل وزش ملایم باد شرقی و نفوذ هوای مرطوب خزری آسمان استان اردبیل ابری و مه‌آلود بوده و هوای نسبتا سرد تا صبح فردا (سه‌شنبه ۲۱ فروردین) ماندگار است.
بر اساس این گزارش، فردا موقتا با پایداری نسبی شرایط جوی آسمان استان اردبیل صاف تا نیمه‌ابری بوده و دمای هوا نسبت به امروز پنج تا هفت درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.
مجدداٌ از اواخر وقت فردا با تشدید فعالیت موج دوم این سامانه بارشی، آسمان استان به تدریج ابری شده و در مناطقی از استان بارش پراکنده آغاز می گردد.
طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۲ و ۲۳ فروردین) با تقویت ناپایداری‌های جوی ضمن کاهش نسبی دمای هوا در بیشتر مناطق استان بارش متناوب باران گاهی شدید (توام با رگبار و رعدوبرق) و وزش تندبادهای موقتی (در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف) پیش‌بینی می‌شود و با توجه به نوع بارش در مناطق مستعد استان اردبیل جاری شدن رواناب و رخداد سیلاب دور از انتظار نیست.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.