به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از خبرنگار مهر، صابر جباری فاروجی عصر یکشنبه در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اردبیل اظهار کرد: کشور در حال حاضر با یک بحران سالخوردگی جمعیت رو به رو است که زمان زیادی هم برای مقابله با آن نداریم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید به فکر عواقب زیانبار تک فرزندی باشند و نباید بین تولد فرزندان زیاد فاصله بیاندازند، گفت: قرارگاهی در وزارت بهداشت تشکیل شده که به صورت هفتگی در مورد جوانی جمعیت بحث و بررسی و راهکار ارائه می‌شود و انتظار می‌رود این قرارگاه در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم تشکیل شود.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: متأسفانه در کشور ۳/۵ میلیون زوج نابارور داریم که یکی از عوامل کاهش جمعیت به شمار می‌رود و از آن مهم‌تر یکی از چالش‌های اصلی ما بحث سزارین است که در این مورد رتبه اول دنیا را داریم که تهدید کننده سلامت نوزاد و مادر است.

جباری افزود: یکسری وظایف در بحث مقابله با بحران جمعیت به دانشگاه‌ها محول شده که از آن جمله می‌توان به تقبل هزینه‌های درمان ناباروری، صندوق رفاه دانشجویی، ارائه پاداش به بهورزان در ازای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و مقابله با سقط‌های غیر قانونی، انجام رایگان زایمان طبیعی، ارائه بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران باردار و شیرده به منظور سلامت مادر و نوزاد اشاره کرد.

علی محمدیان اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه متأسفانه در بحث مقابله با بحران جمعیت خیلی تأخیر اتفاق افتاده و باید تلاش‌ها در این زمینه بیشتر شود، گفت: البته این کار با اجبار و اصرار صورت نخواهد گرفت، بلکه باید زمینه برای فرزندآوری بیشتر برای خانواده‌ها از جمله در بحث اقتصادی، رفاهی، بهداشتی و درمانی فراهم شود.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.