به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، محمد شیخ‌حسینی افزود: درحال حاضر تعاونی‌های زنان کارآفرین در رشد اقتصاد و افزایش تولید و درآمد نقش موثری دارند و حمایت مالی از آن‌ها می‌تواند بستر توسعه مشارکت‌های جمعی، افزایش تولیدات داخلی و اشتغالزایی را در کشور فراهم کند.پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به زنان در سال گذشته

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: تعاونی‌ها، بنگاه‌ها و واحد‌های کوچک اقتصادی هستند که در تولید ملی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و افزایش تولید ناخالص داخلی سهم بسزایی دارند و می‌توانند در شرایط تحریم ایفای نقش کنند.

وی تصریح کرد: تحولات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ارتقای سطح تحصیلات و دانش عمومی، مسئولیت اجتماعی زنان در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشور‌ها و ضرورت حضور هر چه بیشتر آن‌ها در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی احساس می‌شود، در چنین شرایطی بخش تعاون از طریق تقویت فرهنگ مشارکت مردمی، زمینه مناسب برای اشتغال زنان بوده و زمینه حضور را برای فعالیت اقتصادی و فرهنگی در کنار حفظ حریم و جایگاه آن‌ها فراهم می‌سازد.

محمد شیخ‌حسینی از پرداخت بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به زنان در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: سایر تسهیلات پرداختی به بانوان در سال گذشته ۵۴۰۰ میلیارد تومان بوده است و امسال تلاش می‌کنیم با هدف‌گذاری کمک به رشد تولید این پرداخت‌ها صورت گیرد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: در حالی که رشد منابع در نظام بانکی ۲۵ درصد بوده است، رشد منابع در بانک توسعه تعاون بیش از ۳۳ درصد و رشد منابع ارزان‌قیمت ۴۸ درصد بوده است.

خبرنگار:بهرام محمدرضالو

منبع:  خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.