به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،مصطفی آمون مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اظهار کرد: پویش بزرگ «کربلای خانوادگی و خانواده کربلایی» با هدف رویش واقعه کربلا در متن زندگی در استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف تاثیرگذاری درس‌های واقعه کربلا در متن زندگی خانواده‌ها امروزی و عمل به امر به معروف و نهی از منکر برگزار خواهد شد.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: کودکان و کربلا، تربیت کربلایی، بخشش کربلایی، فداکاری در کربلا، شهادت و کربلا، مناجات کربلایی، خانواده کربلایی، صبر کربلایی، غیرت کربلایی، عزت کربلایی، دشمن شناسی در کربلا، ولایت در کربلا، آزادگی در کربلا، عهد کربلایی، وقت شناسی کربلایی، همت کربلایی و … از جمله محورهای این طرح است.

آمون بیان کرد: علاقمندان می‌توانند در بخش‌های عکس و فیلم (یک دقیقه‌ای)، کودک و محرم، خاطره‌گویی و دل نوشته‌های عاشورایی، پادکست و تولیدات صوتی و اجتماعی شرکت کنند.

وی عنوان کرد: بخش عکس و فیلم شامل نصب پرچم عزا در سردرب منازل، فضاسازی عاشورایی منازل، روضه‌های خانوادگی، جلسات قرآن خانوادگی، قرائت زیارت عاشورا و اربعین خانوادگی، نماز جماعت خانوادگی، حضور خانوادگی در مراسم عزاداری، حجاب و عفاف زینبی و عاشورایی، عاشورا و پیاده‌روی اربعین است.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ادامه داد: بخش کودک و محرم شامل نقاشی کودکان با موضوع محرم و صفر، بخش خاطره‌گویی و دلنوشته‌های عاشورایی شامل مطالب و نوشته‌های با محوریت مراسم عزاداری محرم و پیاده‌روی اربعین؛ بخش پادکست و تولیدات صوتی شامل شعرخوانی و مداحی کودکان و نوجوانان و خاطره‌نگاری از شهدای کربلای ایران و مدافعان حرم و بخش اجتماعی نیز شامل اهدای کمک معیشتی خانوادگی به نیازمندان، تولیدات فرهنگی و هنر خانگی عاشورایی و نذورات فرهنگی هنری و اجتماعی عاشورایی است.

آمون افزود: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در بستر فضای مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، گپ و واتساپ به شماره ۰۹۰۱۸۸۹۷۱۰۳ ارسال کنند.

وی اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا ۵ مهرماه خواهد بود و نتایج نیز ۱۷ ربیع‌الاول همزمان با ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اعلام خواهد شد.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: به ۱۰ خانواده برگزیده هر کدام مبلغ ۵ میلیون ریال جایزه اهدا خواهد شد.

منبع: فارس

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.