به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، اکبر غاربی در اردبیل اظهار کرد: برجسته‌سازی فرهنگ غنی عاشورایی بر شیفتگان طریق حریت و آزادگی واجب است تا همه دنیا بدانند که فرهنگ حسینی محدود به زمان و مکان نیست بلکه بشریت در سایه این جریان ناب معنوی می‌تواند به نقطه رستگاری برسد.

وی اصلی‌ترین پیام نهضت سیدالشهدا(ع) را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره نبی مکرم اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: رسانه‌های پرهیاهو و پرطمطراق غرب سعی دارد تا امت اسلامی را در نقطه تقابل قرار داده و به نوعی به وحدت و انسجام امت اسلامی لطمه وارد کند در حالی که عشق و ارادت به امام حسین(ع) را در سایر ادیان و مذاهب شاهد هستیم.

استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: روایت‌های دشمن و جریان‌سازی آنها از حادثه کربلا با هدف قومی و قبیله‌ای نشان دادن این نهضت جهانی است در حالی که امام حسین فارغ از هر وابستگی به جریان و قوم و قبیله‌ای در روز عاشورا ندای《هل من ناصر ینصرنی》را سر داد تا به همه بفهماند که کمک به احیای ارزش‌های انسانی از چه درجه و جایگاهی برخوردار است‌.

غاربی افزود: امت اسلامی در طول تاریخ برای نگهبانی از دو یادگار پیامبر قرآن و عترت دچار چالش‌ها و تلاطم‌های بیشماری شده که امروز در عصر انقلاب اسلامی ملت ایران سردمدار مبارزه با جهل و تقویت این دو گوهر گران‌بها شده است.

منبع: سبلان ما

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.