به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رامین نسیمی اظهار کرد: زنده‌یاد فرهاد سلیمانی ۵۴ ساله، اهل و ساکن روستای قوشه سفلی شهرستان مشگین‌شهر از چندی پیش در بخش آی سی یو بیمارستان ولیعصر بستری شده بود.
وی ادامه داد: این بیمار برغم مراقبت‌های درمانی و وجود علایم مرگ مغزی به بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل اعزام و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتور‌های واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان، برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.
وی افزود: استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان اردبیل گفت: در این راستا بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در ساختمان تازه تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده و بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تاکنون برای ۱۱ هزار نفر در این استان کارت اهدای عضو صادر شده است.
به گفته دکتر علی محمدیان اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، زیرساخت اهدای عضو در این استان وجود ندارد و پیکر‌های بیماران برای تشریح اعضا به تهران منتقل می‌شود و جا دارد امکانات لازم برای این کار در خود استان فراهم شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.