به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، جهانگیر جوانمرد امروز در جمع کارشناسان اورژانس اجتماعی در کارگاه آموزشی مداخله در خودکشی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با توجه به اعلام مسئولان ذیربط علاوه بر افزایش آمار خودکشی در استان متاسفانه با کاهش سن در این پدیده هم مواجه هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل برگزاری کارگاه‌های تخصصی با استفاده از اساتید مجرب را فتح بابی موثر در این مقوله و پیشگیری از وقوع آن دانست.

او با اشاره به ظرفیت بسیار گسترده فضای مجازی ، تولید محتواهای مناسب در جهت پیشگیری از خودکشی توسط کارشناسان مجرب در آموزش و پرورش در کنار استفاده از ظرفیتهای رسانه برای تهیه و پخش برنامه‌های مناسب ‌را از راه‌های کاهش خودکشی ذکر کرد و افزود: تشکیلات قضایی استان آماده هرگونه همکاری با ارگان‌های ذیربط برای اقدام موثر در کاهش این آمار است.

پیش‌ از این معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان اردبیل هم خواستار همکاری بین بخشی و آگاه سازی عمومی برای در مواجهه با این پدیده شده بود.

دکتر محمد جعفرزاده گفت: اهمیت پیشگیری از خودکشی در قالب همکاری‌های بین‌بخشی از طریق آگاه‌سازی عمومی و حمایت‌یابی به دلیل چند عاملی بودن مساله خودکشی حائز اهمیت است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل می گوید: نکته‌ای که برای عملیاتی کردن آن هم نیازمند اعتقاد و باور دروازه‌بانان سلامت و هم نیازمند سواد و آگاهی آنها برای اقدام موثر و دوری از برچسب‌زنی هستیم.

به گفته او در بخش آموزش همه ظرفیت‌ها از جمله سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و رسانه‌ها می‌توانند در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و خودکشی کمک کننده باشند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.