به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، یوسف بدرزاده در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی بیله‌سوار اظهار کرد: در نیمه اول امسال ۲۸ مورد طلاق اتفاق افتاده در حالی که  در مدت مشابه سال گذشته  ۳۹ مود طلاق در این شهرستان ثبت شده است.
وی ادامه داد: همچنین در نیمه اول امسال با ثبت ۶۵ مورد ازدواج ، میزان ازدواج نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.
وی به کاهش ۱۶.۵ ولادت در بیله‌سوار مغان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه اول امسال ۱۹۸ مورد ولادت در این شهرستان به ثبت رسید.
وی همچنین از افزایش فوتی‌ها در این شهرستان نسبت به ۶ ماه اول سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: امسال ۱۲۸ مورد فوتی در بیله‌سوار مغان به ثبت رسید که افزایش ۱۹.۶ درصدی نشان می‌دهد.
وی بیشترین فراوانی اسامی پسرانه در این شهرستان را آیهان ، آرکان و علی‌سان و بیشترین فراوانی اسامی دخترانه را ماهلین ، نفس و نورا ذکر کرد.
بدرزاده خواستار ثبت بموقع وقایع حیاتی شد و افزود: همکاری بخشداران ، شبکه‌های بهداشتی ، دهیاران و شوراها برای اطلاع‌رسانی در خانه‌های بهداشت روستایی و تعامل با اداره ثبت احوال برای تشویق مردم به دریافت کارت ملی هوشمند و ثبت ولادت و وفات در مهلت قانونی ضرورت دارد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.