به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، عبدالرحمن مجرد از انتشار مجموعه آثار هنری در قالب پوستر‌های مفهومی خبر داد و گفت: کتاب «باخیش» پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قطع خشتی و ۵۶ صفحه توسط انتشارات «یایلیق» و گردآوری و در هزار جلد چاپ شده و روانه بازار شد.
وی گفت: کتاب «باخیش» را می‌توان از سری کتاب‌های هنری و مجموعه آثار پوستر برشمرد و «باخیش» کلمه‌ای آذری و به معنای «نگاه» و «نگرش» است.
مجرد گفت: مجموعه حاضر حاصل نگاه خلّاقانۀ هنرمندان با موضوع «آسیب‌های اجتماعی» است. با این امید که بتواند ذهن مخاطب را نسبت به تبعات منفی آسیب‌های اجتماعی حسّاس کرده و در کنترل و مهار این آسیب‌ها، نقشی هرچند کوچک، اما مؤثر ایفا کند.
نویسنده در مقدمه کتاب حاضر نوشته است: یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، استفاده از ابزار قدرتمند «هنر» است، زیرا آثار هنری به دلیل قدرت فراوان تأثیرگذاری بر ذهن و ضمیر مخاطب، می‌تواند افراد جامعه را نسبت به تبعات منفی آسیب‌های اجتماعی حسّاس نماید و در کنترل و مهار آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری ایفا کند. به‌عنوان مثال، تأثیر یک فیلم، داستان یا انیمیشن کوتاه یا یک کاریکاتور و پوستر هنرمندانه و خلّاقانه در نقد و تقبیح آسیب‌های اجتماعی اغلب اوقات بیش از صد‌ها ساعت سخنرانی یا اقدامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دیگر است.
این آثار طی کارگاهی با عنوان «از ایده تا اجرا»، توسط هنرمندان جوان و زیر نظر «حجت مجرد» به خلق اثر پرداخته‌اند و در نهایت پس از داوری، تعداد ۳۶ پوستر برای برگزاری نمایشگاه و چاپ در مجموعۀ حاضر انتخاب گردید.
نوید اچگان، فریبرز اسمعیلی، فرناز امیری، مریم بخت‌آور، الهام جبارزاده، زهرا خرم‌دوست، مهدی رسولی، علی صادقی، نوید طالبی، آرام علایی اردبیلی، فاطمه قربانی، میلاد کرجی‌بان، محسن گل‌زاده، عبدالرحمن مجرد و محسن یوسفی، هنرمندان حاضر در این کتاب هستند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.