به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سردار جواد تقوی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر اردبیل اقدام به دریافت اقلام مربوط به کالا برگ الکترونیکی آنان کرده و این موضوع باعث عدم واریز یارانه نقدی به حساب آنها شده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اردبیل قرار گرفت.
وی افزود: پلیس با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات هدفمند ردپای سه کلاهبردار را در رابطه با شکایات واصله شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، این سه کلاهبردار حرفه‌ای در عملیات پلیسی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل اظهار کرد: ماموران در بازرسی از محل سکونت این کلاهبرداران حرفه‌ای ۸۰ عدد کارت عابر بانک و کارت هدیه سوخته کشف کردند.
سردار تقوی با اشاره به نحوه کلاهبرداری دستگیرشدگان، بیان کرد: متهمان دستگیر شده با جمع آوری کارت‌های عابر بانک و کارت هدیه سوخته و خالی از اطراف بانک‌ها، اقدام به خرید اقلام مشمول کالا برگ الکترونیکی از فروشگاه‌ها می‌کردند.
وی با اشاره به اعتراف کلاهبرداران به ۴۰ فقره ارتکاب جرم، اضافه کرد: هر سه کلاهبردار دستگیر شده که یکی از آنها زن است، با تشکیل پرونده و صدور قرار وثیقه پنج میلیارد ریالی روانه زندان شدند تا به اتهامات آنان در مراجع قضایی رسیدگی شود.
فرمانده انتظامی استان اردبیل پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: برخورد با فرصت‌طلبان، سوء‌استفاده‌کنندگان، کلاهبرداران و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.
سردار تقوی با تاکید به برخورد قاطع و قانونی پلیس با کلاهبرداران، قاچاقچیان، سودجویان و محتکران از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

خبرنگار:  بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.