به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان کرمانشاهی به پلیس فتا و اعلام اینکه از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت صورت گرفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرارگرفت.

وی افزود: شاکی بابیان اینکه فرد کلاه‌بردار از طرق تلفن با وی تماس گرفته و اعلام داشته است در قرعه‌کشی همـراه اول بـرنـده سفـر عتبـات عالیات شده، وی را پای دستگاه عابر بانک کشانده با اخذ رمز حساب کاربری اقدام به فعال‌سازی اینترنت بانک کرده و پس از چند دقیقه حساب بانکی وی را به‌طور کامل خالی کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد : شاکی بابیان اینکه فرد کلاه‌بردار با برقراری تماس تلفنی اعلام کرده که شما برنده سفـر عتبـات عالیات در قرعه‌کشی همـراه اول شده‌اید و باید برای دریافت جایزه به عابر بانک مراجعه و مراحل دریافت جایزه را یک‌به‌یک انجام دهید وی را اغفال کرده و در ادامه طی مراحل تعیین‌شده، رمزهای اینترنتی و همراه بانک را در اختیار مجرمین قرار داده و حساب بانکی‌اش به‌طور کامل خالی‌شده است.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم در فضای مجازی را دریکی از استان‌های غرب کشور شناسایی کنند و با توجه به اهمیت موضوع تیمی متخصص از کارشناسان به استان موردنظر اعزام شدند و متهمین را با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و ادله جرم را ضبط گردد.

سرهنگ کسانی گفت: کارشناسان پلیس فتا استان بلافاصله با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و دقیق متوجه شدند با وجوه سرقتی از طلافروشی و موبایل فروشی‌های سطح شهر خرید انجام‌ شده است؛ کارآگاهان این پلیس با تحت نظر گرفتن شبانه‌روزی محل‌هایی که احتمال مراجعه مجدد متهم می‌رفت، وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه بیان داشت: متهم در تحقیقات به عمل آمده ابتدا منکر بزه انتصابی شد اما در مواجهه با ادله غیرقابل‌انکار اذعان داشت که درازای دریافت روزانه ۵ میلیون ریال از متهم اصلی به فروشگاه‌ها و طلافروشی‌های سطح شهر مراجعه و کالاهای خریداری‌شده را نیز تحویل همان شخص داده است.

وی در ادامه به سابقه‌دار بودن متهم اصلی اشاره کرد و بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا استان تمام مخفیگاه و محل تردد متهم در سرتاسر استان را مورد شناسایی قرار دادند و با تنگ کردن عرصه بر او در یک عملیات پلیسی متهم اصلی دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد علاوه بر شاکی اولیه، فرد مجرم اقدام به سرقت از ده‌ها نفر با همین روش و شگرد کرده که با تماس با آن‌ها، تاکنون ۳۳ نفر اقدام به شکایت و مبلغ کلاه‌برداری به ۴ میلیارد ریال رسیده است.

این مقام مسئول از عموم مردم خواست : برای جلوگیری از این نوع کلاه‌برداری‌ها به پیامک‌ها و تماس‌هایی با عنوان برنده شدن جایزه اعتنایی نکنند و به‌هیچ‌عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی و سایر اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سرهنگ کسانی عنوان نمود: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نموده و گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

اتنهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.